Junior

Archiv - 2009
Zbývající čas: 2024-05-18 14:20:14|2024-05-18 13:40:14
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Film na mobilu

Maturantka Lucka dostala od kamarádky CD s filmem, který se právě hraje v kinech. Napadlo ji dát si ten film do mobilu. Stáhla si z Internetu volně šířitelný (open source) program, který umí převést video do formátu, aby šlo na mobilu spustit.

V tomto programu film převedla do formátu vhodného pro mobily a pak si jej na svůj mobil nahrála. Velice si pochvalovala, jak se jí to podařilo. Rozhodla se, že video umístí na svůj web, aby si ho mohly kamarádky stáhnout a také prohlédnout.

Nedopustila se Lucka něčeho nelegálního?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Výpočet

Doplň správná čísla, aby vyšla rovnost.


 

+9 bodů -3 body

Zkopírování vzorce

 

excel_vzorec.gif

V buňce C2 je napsán vzorec (viz obrázek). Jestliže zkopírujeme tuto buňku do buňky D3, jaké číslo bude v buňce D3?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Přátelé

Víme, že:

  • Michalovi kamarádi jsou Jan, Petr a Tomáš
  • Janovi kamarádi jsou Michal a Hana
  • Hanin kamarád je Jan
  • Petrovi kamarádi jsou Michal a Tomáš
  • Tomášovi kamarádi jsou Michal a Petr

Znázorníme lidi jako body a čáru mezi dvěma lidmi nakreslíme, když víme, že jsou kamarádi.

Který z grafů můžeme tímto postupem dostat?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Karel jde po krychli

karel_krychle.jpgKarel je robot, který se pohybuje podle příkazů, které dostává:
KROK – přesune se na políčko (čtverec, stěna krychle), které právě leží před ním,
VLEVO – otočí se vlevo o 90°.

Např. na příkaz KROK KROK VLEVO KROK se Karel po normální šachovnici posune stejně, jako by táhl šachový jezdec.
Stojí-li Karel na krychli, na příkaz KROK KROK KROK KROK se dostane znovu na stejné místo, kde stál.

Karel stojí na krychli a má za úkol projít po všech jejích stěnách, na žádnou však nesmí vstoupit dvakrát.
Kolik nejméně bude potřebovat příkazů, aby splnil úkol?

Pozor, Karel nemá k dispozici žádný příkaz VPRAVO!

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Jak počítá počítač, NSD

Počítač provádí výpočty podle jiných algoritmů než člověk. Například pro výpočet největšího společného dělitele dvou čísel používá tento předpis:

"Dokud obě čísla nejsou stejná, opakuj tuto operaci: nahraď větší číslo rozdílem těchto dvou čísel."

Např. hledá-li největší společný dělitel čísel 24 a 15, nejprve nahradí číslo 24 číslem 24 - 15 = 9 a dostane dvojici 15, 9. Poté nahradí číslo 15 číslem 15 - 9 = 6 a tak dále, až dojde k výsledku 3. Dvojice čísel se po každé operaci mění: [24, 15] -> [9, 15] -> [9, 6] -> [3, 6] -> [3, 3]

Počítač dostal za úkol spočítat největší společný dělitel čísel 1155 a 315. Každá operace mu trvá jednu milisekundu.

Jaký je výsledek a jak dlouho počítači výpočet trval?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Akustická inteligence

Na podlaze stojí tři mikrofony (obrázek vlevo, černé tečky ukazují jejich umístění). Najednou jeden ze psů zaštěkal. Všechny tři mikrofony tento zvuk zachytily tak, jak ukazuje graf. Na vodorovné ose grafu je čas.

       


Který ze čtyř psů na obrázku zaštěkal?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Digitální hodiny

digihodiny1.jpgDigitální hodiny ukazují čas pomocí čtyř číslic, např. 04:13. Každá číslice se skládá ze sedmi svítivých plošek:

digihodiny.gif

Během celého dne (mezi 00:00 a 23:59) některé plošky na hodinách svítí déle, některé kratší dobu.

Jak dlouho svítí ploška na číslici zobrazující desítky hodin, která během dne svítí nejkratší dobu?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Co je napsáno v grafu?

Co je tajnou informací vepsanou do tohoto grafu? Grafem procházíme po směru šipek, každé písmeno musí být použito alespoň jednou.

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Dopravní hřiště

Na obrázku je dopravní hřiště v Jindřichově Hradci. Který z následujících grafů správně zobrazuje toto hřiště?

Úsečka grafu představuje ulici, bod představuje křižovatku nebo konec slepé ulice. Kruhový objezd není chápán jako jedna křižovatka.

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Hudební styly

Máme tři hudební soubory s nahrávkami ve třech různých stylech:

hip hop (100 úderů za minutu), house (120 úderů za minutu) a drum'n'bass (150 úderů za minutu).

Rozhodněte, který styl je který. Údaje v horním řádku záznamů jsou v sekundách.

 


ulohy/2009/hudebnistyl.jpg
+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Duhová vejce

Linda obarvuje vejce a má tři hrníčky s barvami.

Červené a žluté barvy má hodně, takže do nich může vajíčko ponořit až do dvou třetin. Ale do modré barvy může vajíčko ponořit nanejvýš do třetiny. Linda ponořila vejce vždy až na dno. Když ponořila obarvené vejce do další barvy, tak

  • žlutá a červená se změnily v oranžovou;
  • žlutá a modrá se změnily v zelenou;
  • červená a modrá se změnily ve fialovou.

Například: Kdyby ponořila jedno vejce do červené a potom do modré barvy, pak jej otočila a znovu ponořila do modré, dostala by fialovo-červeno-modré vejce.

Pouze jedno vejce z těchto mohlo být obarveno Lindou. Které?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Velikost textových údajů

Každý znak zabírá v paměti počítače dva bajty.

Kolik paměti zabere tento text?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Zámek

Zámek, který ukrývá heslo, se odemkne otevřením všech červených západek. Červená západka se otevře tehdy, jestliže jsou všechny číslice v odpovídajícím řádku nastaveny na 0.
Kliknutí na některou z cifer způsobí, že se její hodnota změní na opačnou (1 na 0 a 0 na 1). Stejně tak se změní v opačné hodnoty všech sousedních číslic v úhlopříčce.

Klikejte na číslice, odemkněte zámek a zjistěte heslo.

Co představuje heslo?

 

+12 bodů -4 body

Robot konstruktér

Robot v továrně skládá k sobě díly a vytváří součástky. K ovládání robota se používá jednoduchý modelovací jazyk, který se skládá pouze ze dvou druhů objektů a dvou možných operací.

Operace Spoj(A, B) znamená: přilož objekty A a B k sobě stěnami a přilep objekt B k pravé straně objektu A.

Operace Otoč(A) znamená: otoč objekt A po směru hodinových ručiček o 90°.

konstrukter2.gif

Na horním obrázku je vždy vidět výsledek operace popsané pod obrázkem.

Která sada příkazů vytvoří součástku na obrázku?

konstrukter_otazka1.gif

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat