Senior

Archiv - 2010
Zbývající čas: 2024-05-18 14:20:12|2024-05-18 13:40:12
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +15 bodů
Špatná odpověď: -5 bodů
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Kam umístit vzorce

Jarka chtěla v tabulkovém procesoru napsat všechny kladné zlomky menší nebo rovny 1. Do sloupců vypisovala postupně jejich čitatele, jmenovatele a zda je zlomek celé číslo (viz obrázek). Např. v 2. řádku je zapsán zlomek 1/2 a 0 znamená, že to není celé číslo.

Jarka postupovala takto: do buněk A1 a B1 napsala číslo 1, do vybarvených buněk A2, B2 a C1 napsala vzorce, které potom zkopírovala do dalších řádků.

Použila tyto vzorce:

Vzorec 1: ulohy/2010/2010-CZ-05-formuli2.jpg

Vzorec 2: ulohy/2010/2010-CZ-05-formule1.jpg

Vzorec 3: ulohy/2010/2010-CZ-05-formule3.jpg

Kde Jarka použila který vzorec, když jí vyšla čísla jako v tabulce na obrázku?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Funkce KDYŽ

V programovacím jazyce je k dispozici funkce KDYŽ. Tato funkce pracuje takto:

KDYŽ(podmínka; hodnota1; hodnota2) dává výsledek hodnota1, když podmínka je splněna (pravda)
a výsledek hodnota2, když podmínka není splněna (nepravda)

Dejme tomu, že A = 3, B = 4 a C = 5.

Co bude hodnotou funkce KDYŽ(A > B; A; KDYŽ(B < C; C; B))?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Řezačka

Automatická řezačka tvarů vyřezává ze samolepící fólie různé tvary. Používá k tomu šablony tvaru čtverce a kruhu stejných rozměrů. Pracuje podle programu, který obsahuje tři kroky:

1. umísti někam na fólii čtverec a kruh

2. vykonej buď krok 2a, nebo 2b.

2a: vyřízni průnik obou šablon (vyřízne tu část, kde se oba objekty překrývají)

2b: vyřízni sjednocení obou šablon (vyřízne tu část, kterou přikrývá alespoň jedna ze šablon).

ulohy/2010/2010-CZ-09_shapes.jpg

Který z následujících tvarů nemůže řezačka danými operacemi vytvořit?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Karty

ulohy/2010/prsi.jpgDva hráči hrají hru s balíčkem karet na prší. Každému se rozdají dvě karty z balíčku a vyhodnocuje se počet bodů podle pravidel. Kdo má více bodů, vyhrál hru.

podmínka1: první karta je červená NEBO druhá karta je červená

podmínka2: první karta je zelená NEBO druhá karta je zelená

Pravidla:

1. Je-li splněna podmínka1 A podmínka2, pak hráč dostane 3 body.

2. Jinak platí, je-li splněna podmínka1, pak hráč dostane 2 body.

3. Jinak platí, je-li splněna podmínka2, pak hráč dostane 1 bod.

4. Jinak hráč nedostane nic.

Která z následujících her měla vítěze?

 

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Angličtina

Učitel zkouší nový způsob, jak naučit studenty správnou konstrukci anglických frází, pomocí diagramu s kolečky a šipkami. Fráze se vytváří takto: začne se kolečkem úplně vlevo, jde se po šipkách a frázi pak tvoří text, který je u šipek. Frázi lze ukončit pouze pokud se skončí na kolečku nejvíc vpravo.

Např. podle tohoto diagramu mohou být vytvořeny fráze „I like beavers“, „she likes“:

Ovšem podle následujícího diagramu lze vytvořit mnoho podivných frází.

Jedna z následujících frází vytvořit nejde. Která?

 

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Pískání

Bobři se na velkou vzdálenost dorozumívají pískáním. Vydávají dlouhá W nebo krátká V písknutí. Můžeme říci, že pro každé písmeno mají kód složený z krátkých a dlouhých písknutí, jednotlivá písmena oddělují dlouhou pauzou, kterou značíme |.

Některá písmena se podařilo rozluštit, např. E se píská signálem V W V , zatímco Ž signálem W V W V.

Dokážete rozluštit, který signál představuje slovo BOBŘÍK?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Struktura sochy

Sochař a ajťák Jiřík vymyslel datový zápis, který popisuje sochy, které vytváří. Každou sochu dokáže popsat trojicí (m, s, [seznam]), skládající se z materiálu m, tvaru s a seznamu menších soch, které jsou připojeny na vršku hlavního tvaru.

Příklady:

                   
(sklo, válec, [])         (beton, válec, [(koule, cihly, [])])

Který předpis popisuje tuto sochu?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Facebobr

Ema ráda navštěvuje sociální síť Facebook a píše tam zprávy, v nichž líčí, co její přátelé právě dělají.

Je to v pořádku?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

OX

Máme řadu písmen, která obsahuje mezery a jedno X. Kurzor myši (značený |) je umístěn na začátku řady.

|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ X _ _ _ _ _ _

Pozor, při psaní  na příslušném místě mezeru nebo znak přepisujete!

 

Jsou dány následující dvě instrukce:

Dokud není kurzor těsně před X
{piš 0}
Dokud není kurzor na začátku řady
{piš X a posuň kurzor o dvě místa doleva}

Jak bude vypadat horní řada po provedení těchto instrukcí?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

V tomto levelu

Lenka hraje počítačovou hru, v tomto levelu sbírá kouzla v jeskyni. Její místnosti jsou spojeny chodbami, v nichž se dá projít pouze jedním směrem (zleva doprava a zdola nahoru - viz plánek).

V plánku je u každé místnosti napsáno, kolik kouzel se v místnosti nachází. Lenka může jeskyní projít jen jednou. Kolik nejvíce kouzel může posbírat? Odpověď zapiš číslem.

ulohy/2010/2010-EE-01_cave.png
+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Železnice 3

Železniční síť spojuje 9 měst (viz plánek). Jednotlivé tratě se křižují pouze ve městech - mezi městy se míjejí pomocí nadjezdů a tunelů.

Je možné projet všemi tratěmi tak, aby se žádnou z nich nemuselo jet dvakrát? Ve kterém městě je třeba začít a kde skončit takovou cestu?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Natírání dveří 2

Pulohy/2010/2010-NL-08.pngatrik bydlí na internátě, který má dveře pokojů natřeny červeně nebo modře (obrázek vpravo).

Natěrač přichází natřít některé dveře na žluto. Použije k tomu proceduru nazvanou Natři(patro, dveře):

Natři(patro, dveře) znamená:
Jestliže existuje pokoj(patro, dveře), pak
Jestliže barva dveří pokoje(patro, dveře) je červená, vykonej následujících 5 řádků:
Obarvi dveře pokoje(patro, dveře) nažluto
Natři(patro, pokoj - 1)
Natři(patro, pokoj + 1)
Natři(patro - 1, pokoj)
Natři(patro + 1, pokoj)

Jak bude internát vypadat po provedení procedury Natři(4, 3)?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Kanoe na jezeře

Indián Malý Manitou se rozhodl prozkoumat neznámou řeku. Vzal kanoi a pádloval.

Řeka byla rozvětvená a byla na ní malá jezera, v každém žilo jedno zvíře (obrázek). Malý Manitou si  podle zvířat jezera pojmenoval a jejich jména si zapisoval.

Vyjel z místa start a také se tam nakonec vrátil. Aby nezabloudil, rozhodl se dodržovat tato pravidla:

  1. Jestliže z jezera vedou 2 řeky, po kterých ještě nejel, pustí se po té, kterou má po své levici.
  2. Vede-li z jezera 1 řeka, po které nejel, vydá se po ní.
  3. Jestliže z jezera nevede žádná řeka, po které ještě nejel, popluje tím směrem, odkud do jezera připlul poprvé.

V jakém pořadí Malý Manitou zapsal spatřená zvířata?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Kdo snědl džem?

Pavel, Kuba a Mates jeli na prázdniny k babičce. Jedno odpoledne našla babička sklenici od jahodového džemu prázdnou. Chlapci byli dotázáni, kdo snědl džem. Řekli:

Pavel: Jsem nevinný!

Kuba: Jsem nevinný!

Mates: Kuba ho snědl.

Jestliže víme, že pouze jedno z těchto tvrzení je pravdivé, kdo snědl džem?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Brouk a jeho pouť

Brouk se pohybuje po hracím plánu (obrázek) podle těchto pravidel:

  • Začíná svoji cestu na libovolném políčku.
  • Při jednom tahu popojde o tolik políček, kolik šipek je na políčku, na kterém stojí, ve směru, který šipky ukazují.
  • Během tohoto tahu se brouk nezajímá o šipky na políčkách, přes která se pohybuje.
  • Brouk opakuje své tahy tak dlouho, dokud nevyleze pryč z hracího plánu nebo nedorazí do některého políčka bez šipek (v sloupci E).

Ve kterém z políček ve sloupci A musí brouk svoji pouť začít, aby skončil v políčku ve sloupci E?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat