Senior
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Lenka hraje počítačovou hru, v tomto levelu sbírá kouzla v jeskyni. Její místnosti jsou spojeny chodbami, v nichž se dá projít pouze jedním směrem (zleva doprava a zdola nahoru - viz plánek).
V plánku je u každé místnosti napsáno, kolik kouzel se v místnosti nachází. Lenka může jeskyní projít jen jednou. Kolik nejvíce kouzel může posbírat? Odpověď zapiš číslem.
Železniční síť spojuje 9 měst (viz plánek). Jednotlivé tratě se křižují pouze ve městech - mezi městy se míjejí pomocí nadjezdů a tunelů.
Je možné projet všemi tratěmi tak, aby se žádnou z nich nemuselo jet dvakrát? Ve kterém městě je třeba začít a kde skončit takovou cestu?
Automatická řezačka tvarů vyřezává ze samolepící fólie různé tvary. Používá k tomu šablony tvaru čtverce a kruhu stejných rozměrů. Pracuje podle programu, který obsahuje tři kroky:
1. umísti někam na fólii čtverec a kruh
2. vykonej buď krok 2a, nebo 2b.
2a: vyřízni průnik obou šablon (vyřízne tu část, kde se oba objekty překrývají)
2b: vyřízni sjednocení obou šablon (vyřízne tu část, kterou přikrývá alespoň jedna ze šablon).
Který z následujících tvarů nemůže řezačka danými operacemi vytvořit?
Bobři se na velkou vzdálenost dorozumívají pískáním. Vydávají dlouhá W nebo krátká V písknutí. Můžeme říci, že pro každé písmeno mají kód složený z krátkých a dlouhých písknutí, jednotlivá písmena oddělují dlouhou pauzou, kterou značíme |.
Některá písmena se podařilo rozluštit, např. E se píská signálem V W V , zatímco Ž signálem W V W V.
Dokážete rozluštit, který signál představuje slovo BOBŘÍK?
Sochař a ajťák Jiřík vymyslel datový zápis, který popisuje sochy, které vytváří. Každou sochu dokáže popsat trojicí (m, s, [seznam]), skládající se z materiálu m, tvaru s a seznamu menších soch, které jsou připojeny na vršku hlavního tvaru.
Příklady:
(sklo, válec, []) (beton, válec, [(koule, cihly, [])])
Který předpis popisuje tuto sochu?
Jarka chtěla v tabulkovém procesoru napsat všechny kladné zlomky menší nebo rovny 1. Do sloupců vypisovala postupně jejich čitatele, jmenovatele a zda je zlomek celé číslo (viz obrázek). Např. v 2. řádku je zapsán zlomek 1/2 a 0 znamená, že to není celé číslo.
Jarka postupovala takto: do buněk A1 a B1 napsala číslo 1, do vybarvených buněk A2, B2 a C1 napsala vzorce, které potom zkopírovala do dalších řádků.
Použila tyto vzorce:
Vzorec 1:
Vzorec 2:
Vzorec 3:Kde Jarka použila který vzorec, když jí vyšla čísla jako v tabulce na obrázku?
Učitel zkouší nový způsob, jak naučit studenty správnou konstrukci anglických frází, pomocí diagramu s kolečky a šipkami. Fráze se vytváří takto: začne se kolečkem úplně vlevo, jde se po šipkách a frázi pak tvoří text, který je u šipek. Frázi lze ukončit pouze pokud se skončí na kolečku nejvíc vpravo.
Např. podle tohoto diagramu mohou být vytvořeny fráze „I like beavers“, „she likes“:
Ovšem podle následujícího diagramu lze vytvořit mnoho podivných frází.
Jedna z následujících frází vytvořit nejde. Která?
Ema ráda navštěvuje sociální síť Facebook a píše tam zprávy, v nichž líčí, co její přátelé právě dělají.
Je to v pořádku?
Brouk se pohybuje po hracím plánu (obrázek) podle těchto pravidel:
Ve kterém z políček ve sloupci A musí brouk svoji pouť začít, aby skončil v políčku ve sloupci E?
Patrik bydlí na internátě, který má dveře pokojů natřeny červeně nebo modře (obrázek vpravo).
Natěrač přichází natřít některé dveře na žluto. Použije k tomu proceduru nazvanou Natři(patro, dveře):
Natři(patro, dveře) znamená:
Jestliže existuje pokoj(patro, dveře), pak
Jestliže barva dveří pokoje(patro, dveře) je červená, vykonej následujících 5 řádků:
Obarvi dveře pokoje(patro, dveře) nažluto
Natři(patro, pokoj - 1)
Natři(patro, pokoj + 1)
Natři(patro - 1, pokoj)
Natři(patro + 1, pokoj)
Jak bude internát vypadat po provedení procedury Natři(4, 3)?
Dva hráči hrají hru s balíčkem karet na prší. Každému se rozdají dvě karty z balíčku a vyhodnocuje se počet bodů podle pravidel. Kdo má více bodů, vyhrál hru.
podmínka1: první karta je červená NEBO druhá karta je červená
podmínka2: první karta je zelená NEBO druhá karta je zelená
Pravidla:
1. Je-li splněna podmínka1 A podmínka2, pak hráč dostane 3 body.
2. Jinak platí, je-li splněna podmínka1, pak hráč dostane 2 body.
3. Jinak platí, je-li splněna podmínka2, pak hráč dostane 1 bod.
4. Jinak hráč nedostane nic.
Která z následujících her měla vítěze?
Pavel, Kuba a Mates jeli na prázdniny k babičce. Jedno odpoledne našla babička sklenici od jahodového džemu prázdnou. Chlapci byli dotázáni, kdo snědl džem. Řekli:
Pavel: Jsem nevinný!
Kuba: Jsem nevinný!
Mates: Kuba ho snědl.
Jestliže víme, že pouze jedno z těchto tvrzení je pravdivé, kdo snědl džem?
Máme řadu písmen, která obsahuje mezery a jedno X. Kurzor myši (značený |) je umístěn na začátku řady.
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ X _ _ _ _ _ _
Pozor, při psaní na příslušném místě mezeru nebo znak přepisujete!
Jsou dány následující dvě instrukce:
Dokud není kurzor těsně před X
{piš 0}
Dokud není kurzor na začátku řady
{piš X a posuň kurzor o dvě místa doleva}
Jak bude vypadat horní řada po provedení těchto instrukcí?
V programovacím jazyce je k dispozici funkce KDYŽ. Tato funkce pracuje takto:
KDYŽ(podmínka; hodnota1; hodnota2) dává výsledek hodnota1, když podmínka je splněna (pravda)
a výsledek hodnota2, když podmínka není splněna (nepravda)
Dejme tomu, že A = 3, B = 4 a C = 5.
Co bude hodnotou funkce KDYŽ(A > B; A; KDYŽ(B < C; C; B))?
Indián Malý Manitou se rozhodl prozkoumat neznámou řeku. Vzal kanoi a pádloval.
Řeka byla rozvětvená a byla na ní malá jezera, v každém žilo jedno zvíře (obrázek). Malý Manitou si podle zvířat jezera pojmenoval a jejich jména si zapisoval.
Vyjel z místa start a také se tam nakonec vrátil. Aby nezabloudil, rozhodl se dodržovat tato pravidla:
V jakém pořadí Malý Manitou zapsal spatřená zvířata?
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.