Senior

Archiv - 2011
Zbývající čas: 2024-12-21 13:32:39|2024-12-21 12:52:39
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Otázky:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

CapsLock

Klávesa CapsLock přepíná mezi psaním velkých a malých písmen na klávesnici.

Klávesa CapsLock je aktuálně na klávesnici zapnuta. Pavel zkouší, co se stane, když bude pořád dokola mačkat klávesy „CapsLock“, „A“ a „S“ v tomto pořadí.

Jaký bude 77. znak, který se objeví na obrazovce?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Filtry

V naší obci instalovali nový vodní filtrační systém, který je složen z filtračních prvků a trubek. Tento systém je znázorněn na schématu – čísla v kruhu ukazují, kolik litrů vody lze v daném filtračním prvku filtrovat za 1 minutu.


Kolik litrů vody je možné přefiltrovat za 1 minutu, pokud pojede systém na plný výkon?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Uložit odpověď

Města v Litvě

Na mapě Litvy jsou velká města šipkami propojena od největšího Vilniusu k menším a menším městům (viz mapa). Diagram ukazuje počet obyvatel v jednotlivých městech, ale zmizela jejich jména.

     


Kolik obyvatel žije ve městě Alytus?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Obvod ostrova

Pevnost Baydonnais je postavena na ostrůvku, obklopena mořem. Plánek pevnosti byl vytvořen v tabulkového procesoru (oblast buněk B2:J12). Voda je označena 0, pevná země 1.

Správce pevnosti chtěl spočítat obvod ostrůvku. Zkopíroval proto plánek do oblasti buněk N2:V12. Do každé buňky vzorcem spočítal počet jejích vnějších zdí. Do buňky R13 (žluté) spočítal součet čísel z celé oblasti N2:V12. Tím dostal obvod pevnosti.

ulohy/2011/2011-UA-10.png

Aby rychle spočítal počty vnějších stěn, bo buňky R3 napsal vzorec a pak jej rozkopíroval na celou oblast N2:V12.

Který ze vzorců napsal do buňky R3?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Simulace života řas

Dívky z ekologického praktika vytvořily jednoduchý programovací jazyk na grafickou simulaci života řas. Pracoval v poli o rozměrech 5 x 5 čtverců.

Každý obrázek začíná čtvercem a. Grafický objekt může provádět tři operace: růst(), dělení(), uschni(). Operace popisují, jak se z obrázku vytvoří následující obrázek.

Zde je ukázka průběhu programu, v němž se čtverec a změní v čtverec c:

a                                 a.růst(východ);           a.růst(východ);

b,c = a.dělení(svisle);           c.růst(sever);              b.uschni();

Ještě upozorníme, že dělit se mohou pouze objekty obdélníkového tvaru; vzniknou pak dva objekty stejné velikosti. Čtverec nelze dělit.

Jana by chtěla napsat program, který by popisoval vývoj objektu v levém obrázku do stavu na pravém obrázku. Jaké by byly první čtyři příkazy programu?

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Přátelé 4

Lucie a její známí jsou registrováni v sociální síti. Zde jsou:


Čára znamená přátelství mezi dvěma osobami. Např. Monika je přítelkyně Lucie, ale Alex není přítel Lucie.

Sdílení a viditelnost fotografií na této síti funguje následovně:

  • Jestliže někdo nahraje svoji fotku a nastaví k ní přístup pro některé osoby, pak tyto osoby ji mohou vidět a mohou ji také komentovat.
  • V momentě, kdy někdo okomentuje fotku, komentář i fotka se stávají viditelnými pro všechny jeho přátele, ovšem nikdo nezískal právo komentovat, jestliže to neměl povoleno již dříve od toho, kdo fotku zveřejnil.

Lucie nahrála fotku, povolila k ní přístup Petrovi a Jakubovi a oba ji budou komentovat. Kdo ještě bude moci vidět fotku? Orámuj je červeně.

Kliknutím osobu orámuješ, druhým kliknutím rám odstraníš.

+9 bodů -3 body

Pozvánka e-mailem

Majitel jedné firmy se rozhodl, že pozve všechny zaměstnance u příležitosti výročí založení společnosti na večírek. Protože nechce plýtvat papírem, pošle pozvánky e-mailem. Z důvodu úspory času pošle pouze jeden e-mail všem najednou.

Kam by měl napsat emailové adresy, aby dodržel zásady internetové etikety?

(etiketa = pravidla společenského chování, souhrn společenských zvyklostí)

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Přehazování písmen 2

Když v řádku klepneš na písmeno, vymění si svoji pozici s prvním písmenem v seznamu.

Tvým úkolem je z písmen sestavit chybějící slovo v tajence: 
"Pepík šel nakupovat, platil dvousetkorunovou bankovkou nákup za 120 Kč. Pokladní mu vrátila čtyři ... "

Snaž se hrát tak, abys použil co nejnižší počet kroků k sestavení správného slova k dokončení věty.

Po sestavení slova tlačítkem odešli odpověď. Kdykoliv můžeš začít znovu.

+9 bodů -3 body

Chybějící část zprávy

Honza dostal od Jirky tajnou zprávu, ve které někdo bohužel část zamazal červenou barvou.

Chlapci možnost poškození zprávy předpokládali. Proto ke vzkazu přidali řádek a sloupec navíc. Každý čtverec v pravém sloupci (6) nebo v posledním řádku (6) je začerněný, pokud v daném sloupci nebo řádku je lichý počet černých čtverců.


I z poškozené tabulky lze zjistit, jaká byla původní zpráva. Která možnost patří místo červeného čtverce?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Šachy 12

Ve finálovém zápase šachového turnaje se utkaly dva šestičlenné týmy: červení a zelení. Hrálo se na šesti šachovnicích.

Z každého týmu hráli tři hráči s bílými a tři hráči s černými figurami. Hráči A, B, C, D, E, F hráli s bílými figurami, hráči G, H, I, J, K, L hráli s černými.

Dále víme, že:

  • hráč A hrál proti hráči H
  • hráč K hrál proti hráči E
  • hráč F hrál proti hráči G
  • hráči B a C jsou ze stejného týmu
  • hráči I a J jsou ze stejného týmu
  • hráči H a B jsou ze stejného týmu
  • hráči C a G jsou ze stejného týmu
  • hráči L a H jsou z různých týmů

Obarvi spoluhráče šachisty A červeně, jeho protihráče zeleně. Klikej na políčka s písmeny. Úloha má 1 řešení.


+15 bodů -5 bodů

Prozkoumej mrakodrap 3

Roman měl prozkoumat mrakodrap a vybral si 52. patro. Patro má devět místností obdélníkového tvaru, se stejnými rozměry. V patře nejsou žádné balkony.

Roman si vytvořil tabulku, ve které každá buňka znázorňuje jednu místnost. Čtyřciferný kód v každé buňce popisuje dveře v místnosti. První číslice značí dveře do místnosti na sever, druhá na východ, třetí na jih a čtvrtá na západ.

Jestliže je číslice 0, nejsou v daném směru dveře do vedlejší místnosti. Naopak číslice 1 znamená, že dveře do vedlejší místnosti v daném směru jsou.

Například z místnosti popsané kódem 0100 vedou dveře jen do místnosti sousedící ve východním směru.

Zjisti, kolik NEJMÉNĚ číslic je na Romanově plánku nesprávných. Obrázek vpravo je pouze ilustrativní.

+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Řeč Aibi

Honza hraje hru Řeč Aibi. V této hře se sestavují nová slova podle následujících pravidel (šipka → znamená "může být nahrazeno"):

  1. Tvorba každého slova začíná od písmene S.
  2. Každé platné slovo se skládá pouze z písmen a, b.  (Ovšem pro tvorbu slova se mohou použít také písmena SX)
  3. S → aX.
  4. X → aXb.
  5. X → b.
  6. Hra končí, jestliže se slovo na hrací ploše skládá jen z písmen ab.

Například  slovo aabb mohlo vzniknout  takto:
(pravidlo 1) → S (pravidlo 3)→ aX (pravidlo 4) → aaXb (pravidlo 5) → aabb (pravidlo 6).


Které z následujících slov je platné slovo řeči Aibi?

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Černobílé obrázky písmen 3

ulohy/2011/AZ.png

Obrázky na počítači jsou zobrazené  v mřížce, která se skládá z malých bodů zvaných pixely. Černobílý obrázek je složený z černých nebo bílých pixelů. Počítačový program ukládá do paměti černobílé obrázky pomocí čísel.

Náš program zobrazuje tvar písmena do mřížky 5 x 5 pixelů. Každé písmeno si tak pamatuje podle kódu, který je vykreslí. Tento kód má 5 řádek, každá řádka odpovídá jedné řádce mřížky.

 

Které písmeno abecedy je popsáno následujícími čísly?
0,1,3,1
0,1,3,1
0,5
0,1,3,1
0,1,3,1


+15 bodů -5 bodů

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

x-bitové aplikace

Který typ aplikací nebyl nikdy oficiálně prodáván pro použití na osobních počítačích?

+9 bodů -3 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď

Civilizace

Hra Civilizace se hraje ve čtvercové mřížce, přičemž některé buňky jsou osídlené (písmenem X). Každá buňka má 8 sousedů (po stranách a v rozích).

Další generace se tvoří z generace současné tím, že některé z osídlených buněk vymřou (jsou v další generaci prázdné), některé z prázdných buněk se stanou osídlenými.

Pravidla pro osídlenou buňku:

  • 1 nebo 0 sousedů -> vymře z "osamění"           (na obrázku buňka vybarvená oranžově).
  • 4  a více sousedů  -> vymře na "přelidnění"       (buňka vybarvená červeně).
  • 2 nebo 3 sousedé -> přežije

Pravidla pro prázdnou buňku:

  • 3 sousedé            -> buňka se osídlí                   (buňka obarvená zeleně).

Příklad:

Na obrázku je zobrazena první a druhá generace z ní vzniklá. Prostřední obrázek barevně znázorňuje, podle kterého pravidla buňky vymřely nebo se osídlily.

ulohy/2011/2011-CZ-09-example1.png

 

Jaký tvar bude mít generace vzniklá z první generace tvaru T?

ulohy/2011/2011-CZ-09-question.png

+12 bodů -4 body

Odpověď byla úspěšně uložena
Otázku se nepodařilo uložit!
Tvoje odpověď
× Chceš ukončit test?
Pokračovat
×

Nápověda

Informace k testu

- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.
- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.
Pokračovat