Senior
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +12 bodů
Špatná odpověď: -4 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Tvůj kamarád vytvořil zajímavou hru a dal ti ji otestovat. Pohybuješ se v ní v buňkách tabulky, potřebuješ dostat z buňky START do buňky CÍL.
První krok se vybírá ze čtyř směrů: nahoru, dolů, vlevo nebo vpravo. Jako první buňku navštívíš souseda buňky START ve vybraném směru. V dalším kroku se přesouváš na buňku, jejíž souřadnice jsou napsány v buňce, ve které se nacházíš.
Souřadnice jsou zapsány ve tvaru (Ř, S), kde Ř je číslo řádku a S je číslo sloupce. Např. (5, 1) znamená 5. řádek, 1. sloupec.
Začínáš tedy na souřadnici (5, 5) a potřebuješ se dostat na (6, 6).
Sloupec 1 | Sloupec 2 | Sloupec 3 | Sloupec 4 | Sloupec 5 | Sloupec 6 | |
Řádek 1 | (3, 1) | (2, 3) | (5, 4) | (6, 2) | (3, 3) | (4, 3) |
Řádek 2 | (1, 3) | (3, 3) | (2, 5) | (5, 4) | (4, 1) | (2, 3) |
Řádek 3 | (4, 4) | (6, 6) | (3, 2) | (4, 3) | (5, 3) | (4, 3) |
Řádek 4 | (6, 5) | (4, 2) | (3, 6) | (5, 2) | (3, 5) | (4, 6) |
Řádek 5 | (4, 2) | (2, 2) | (1, 3) | (2, 1) | START | (1, 4) |
Řádek 6 | (5, 3) | (1, 5) | (6, 3) | (1, 3) | (1, 1) | CÍL |
Jakým směrem máme začít, abychom se dostali z buňky START do buňky CÍL při návštěvě nejmenšího počtu buněk?
Máme text v levém rámečku a potřebujeme jej převést do tvaru v pravém rámečku:
K dipozici máme běžný nástroj textového editoru Nahradit. V apletu dole uživatel napíše do horního řádku text, který chce odstranit, a do dolního text, který jej nahradí. Po stisknutí tlačítka [Nahradit vše] se všechny výskyty hledaného textu v textovém poli nahradí. Vyzkoušej.
Převeď text v textovém poli do požadovaného tvaru:
Martin je fanouškem akčních filmů. Proto se rozhodl ze své sbírky akčních filmů, které si zakoupil na DVD discích, vybrat několik nejlepších. Z nich vytvořil sestřih oblíbených scén a přidal vhodnou hudbu. Je legální, aby nahrál hotové video na YouTube?
legální = v souladu s právem
V katalogu prodejce použitých a repasovaných počítačů jsou o jednom počítači uvedeny následující údaje:
Intel Celeron M Processor 530 (1.73GHz, 533MHz FSB, 1MB L2 cache) - Intel GM965 - 512 MB DDRII 667MHz (1) - 250 GB 5.4krpm S-ATA - 15.4" TFT WXGA 1280 x 800 BrightView - Intel Graphics Media Accelerator X3100 384MB shared - DVD+/-RW SuperMulti DL fixed - Modem56K/LAN10/100 - 802.11b/g WLAN - no Bluetooth - ports: 3x USB 2.0, audio in/out, VGA, RJ-11, RJ-45 - 6-cell Li-Ion Battery- ExpressCard/54 slot -Secure Digital slot - travel battery connector - no dock - 2.49kg - 32,3x358x266 - FREE DOS
Jak velkou operační paměť má tento počítač?
Na dětském táboře mají přes řeku postaven most z klád, po kterém děti přecházejí, když jdou z tábora T na hřiště H.
Klád je mnoho a všechny jsou stejně dlouhé, lze jít různými cestami.
Některá místa jsou ale poškozena a jít se tudy nedá.
Kolika způsoby lze přejít po mostě nejkratší cestou z tábora na hřiště?
Operační systém Styx má zvláštní vlastnost. Zavirovaný počítač s tímto operačním systémem odpovídá na všechny dotazy z Internetu nepravdivě.
Například, když obdrží dotaz "Jsi zavirovaný?", odpoví zavirovaný počítač "Ne."
Počítač, který není zavirovaný, vždy odpoví pravdivě. Např. na dotaz "Jsi zavirovaný?" odpoví nezavirovaný počítač "Ne".
IT specalisté z firmy StyxOK opravují přes Internet pouze servery a notebooky s operačním systémem Styx.
Kterou z následujících odpovědí může dát pouze zavirovaný server?
Těžaři hledají ropné naleziště. Použili důmyslné zařízení: do míst 1, 2, 3, 4 rozmístili citlivé mikrofony a v jednom místě silně udeřili do země (tmavý válec na obr.).
Zvukové vlny, vyvolané nárazem, se nesou jak po povrchu, tak pod zemí, a se vzdáleností od svého zdroje ztrácejí svoji sílu.
Hluboko pod zemí se nacházejí vrstvy ropné břidlice, které odrážejí zvukové vlny.
Zvukové signály jsou zachyceny mikrofony (v rozích obrázku) a zaznamenány do časového grafu.
Který ze záznamů odpovídá situaci na obrázku?
David hraje počítačovou hru. Je v ní v podivné zemi, kde mají opravdu zvláštní automat na kávu. Jsou na něm tři tlačítka a tři skleněné bubliny, obsahující kávová zrnka. Mezi tím vším jsou nakreslené šipky.
Když se stiskne tlačítko, stanou se po sobě dvě věci:
Příklad: když se v situaci na obrázku stiskne tlačítko B, z horní bubliny zmizí jedno zrnko (zbydou tam 2) a ve spodní bublině se 1 zrnko objeví.
Kdyby se ovšem nyní stisklo tlačítko C, nestane se nic.
Jestliže dojde k situaci, kdy již není možné nijak změnit počty zrnek v bublinách při stisku jakéhokoliv tlačítka, automat vydá šálek kávy.
(Poté se zrnka zamíchají a hraje se znovu).
Jsme v situaci na obrázku. Která posloupnost tlačítek povede k tomu, že automat vydá šálek kávy?
Školní inspektor každý týden navštíví jednu ze čtyř jemu svěřených škol. V tabletu má aplikaci, která mu pomocí šipek ukazuje, kterou školu navštívit (obrázky). Když školu navštíví, prstem projde trasu ke škole. Šipky, kterými prošel, se přenastaví do opačného směru, a graf ukazuje, kterou školu inspektor navštíví příští týden.
Příklad: na obrázcích je vidět, že první týden školního roku navštívil školu A a druhý týden navštívil školu C.
Kterou školu navštíví 30. týden školního roku?
Řeka Okawango tvoří takzvanou vnitřní deltu, rozděluje se na několik ramen a opět se spojuje.
Správce rezervace chce zjistit, kolik hrochů obývá tuto deltu. Chce vyslat několik člunů, aby projely všechna ramena řeky a hrochy spočítaly. Proud je ovšem silný a čluny nedokážou jet proti proudu. Projet celou deltu trvá 1 den. Správce nemůže poslat člun vícekrát, protože se hroši do druhého dne mohou přemístit do jiného ramena.
Kolik nejméně člunů správce potřebuje, aby řeku prozkoumal?
Máme bludiště: dřevěnou kostku s vyvrtanými cestičkami pro kuličku. Kostka stojí na své spodní straně, díváme se na ni z boku. Když kostku překlopíme, kulička začne padat a zastaví se v jamce na konci svislé cesty.
Kostku můžeme překlápět směrem vlevo (L) nebo vpravo (P).
Příklad: zápis PPPP znamená, že jsme kostku překlopili čtyřikrát vpravo (a kostka bude opět stát na stejné straně).
Jak máme kostku na obrázku překlápět, aby kulička z bludiště vypadla?
RAID (vícenásobné diskové pole nezávislých disků) je speciální technologie ukládání dat, která vytvoří z více nezávislých disků logický celek. Data jsou rozmísťována na disky a liší se podle zvoleného typu RAID (např. RAID 0, RAID 1).
Raid 0 – rozmísťuje data na několik disků. Tím se zvýší výkon, ale každé selhání kteréhokoliv disku disku ničí celé diskové pole (obr.).
Raid 1 – zrcadlí data na další disky a zvyšuje stabilitu. Stejná data se současně zaznamenávají na dva disky. Pole funguje v pořádku tak dlouho, dokud alespoň jeden disk ze dvou zrcadlených pracuje (obr.).
Které z těchto polí RAID zachová stabilitu při ztrátě libovolných dvou disků?
Tomáš zvaný Hackro vymyslel způsob, jak zakódovat černobílý obrázek. Každý obrázek je popsán jako výčet barev v jeho buňkách. Kóduje se zleva doprava a shora dolů.
Například BBBBČČČBB zakóduje obrázek:
Pak vylepšil svůj kód. Stejná písmena za sebou napsal pouze jednou a uvedl, kolikrát se opakují. Kód pojmenoval TMS. Takto zapsal předchozí obrázek pouze 6 symboly: 4B3Č2B.
Při dalším vylepšení nepsal opakování jen pro jednotlivá písmena, ale pro celé bloky, které dával do závorek. Tento formát pojmenoval TMS2.
Například 4(ČB)Č zakóduje tento obrázek:
Který z následujících obrázků odpovídá TMS2 kódu 2 (4 (2Č2B) 4 (2B2Č))?
Drobný podnikatel si pořídil jednoduchý trezor. K otevření je třeba stisknout správnou kombinaci, kterou Honza nastavil.
Po stisknutí tlačítka je odeslán signál k otevření trezoru. Tento vstupní signál prochází vodiči přes schéma zámku.
Schéma používá ke zpracování signálu následující tři druhy elementů.
Pokud do elementu "NE" nevstupuje signál, element vytvoří výstupní signál a naopak.
Element "A" vytváří výstupní signál, pouze pokud přichází signál na všech jeho vstupech.
Element "NEBO" vytváří výstupní signál, pokud přichází signál alespoň na jednom z jeho vstupů.
Například trezor, kterému odpovídá schéma vpravo, se stisknutím klávesy B neotevře.
Která kombinace kláves otevírá trezor na obrázku vlevo?
Je místnost s 25 dlaždicemi, kterou je třeba projít.
Na červené dlaždice vstoupit nelze.
Vyber si dlaždici, na které začneš. Pak se budou objevovat šipky, které budou udávat směr.
Po kliknutí na šipku projdeš všechny volné dlaždice ve směru šipky až k vybarvené dlaždici nebo k okraji.
Projdi bludiště tak, abys prošel všechny dlaždice.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.