Kadet
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +12 bodů
Špatná odpověď: -4 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Nástroj Plechovka v bitmapovém grafickém editoru pracuje tak, že vybarví celou jednobarevnou plošku, do které klikneme (viz obrázky vpravo).
Petr má vlajku Filipín (vlevo). Třikrát použil nástroj Plechovka a přebarvil ji na vlajku České republiky.
V jakém pořadí použil barvy při vybarvování?
Dan psal sms na svém telefonu, který má klávesnici jako na obrázku. Na ní se písmena píšou tak, že se opakuje stisk stejné klávesy vícekrát.
Např. k napsání písmene R se musí 3x stisknout klávesa .
K napsání slova HAD je třeba čtyř stisknutí nějaké klávesy:
Dvakrát , jednou a jednou .
Dan napsal jméno své kamarádky na šest stisknutí kláves.
Jak se jmenuje jeho kamarádka?
Hra pro 2 hráče se hraje na kruhové hrací ploše. Jeden hráč hraje 2 bílými a druhý 2 černými figurkami (obrázek). Hráč, který je na tahu, posune jednu svoji figurku na volné pole, nesmí ale žádnou figurku přeskočit. Hráči se střídají a kdo nemůže táhnout, prohrál.
Hrají dva hráči, situace je vidět na obrázku. Jestliže oba hráči budou hrát, jak nejlépe to jde, kdo tuto hru vyhraje?
Soutěskou v národním parku lze proplout pouze na lodi. Řeka má několik ramen, jimiž lze plout tam a zpátky. Po cestě jsou překážky, které odebírají posádce energii:
průjezd těmito peřejemi | odebere 5 jednotek | |
kličkování mezi kameny | odebere 3 jednotky | |
prodírání se vodní květenou | odebere 2 jednotky |
Propluj soutěskou, abys ztratil co nejméně energie.
Umísti lodě do mapy v pořadí, v jakém budeš proplouvat soutěskou. Místa, kudy nepopluješ, vyplň vodou.
Eskymák Nutuk si rád plní břicho dobrotami, hlavně rybím tukem. Jeho babička uchovává hustý rybí tuk ve spižírně ve sklenici o objemu 15 sběraček a používá ho k rozličným účelům.
Před nabráním tuku se nejprve babička podívá, jestli je ho ve sklenici dost. Když ne, dojde do sklepa a přidá do sklenice 10 sběraček čerstvého tuku ze sudu (nebo méně, když se sklenice naplní dříve). Obsah sklenice dobře promíchá, teprve potom si z ní nabere potřebné množství tuku.
1. srpna bylo ve sklenici 10 sběraček tuku. Toto je záznam spotřeby za srpen:
2. 8. 2014 | 2 sběračky | Rybí salát |
4. 8. 2014 | 5 sběraček | Rybí koláč |
5. 8. 2014 | 2 sběračky | Pleťová maska |
7. 8. 2014 | 4 sběračky | Smažené ryby |
8. 8. 2014 | 8 sběraček | Tuk o páté v kruhu přátel |
9. 8. 2014 | 2 sběračky | Doplnění vonných lamp |
12. 8. 2014 | 4 sběračky | Příspěvek na charitu |
13. 8. 2014 | 3 sběračky | Kloktání na bolest v krku |
15. 8. 2014 | 1 sběračka | Promazání bicyklu |
16. 8. 2014 | 7 sběraček | Rybí koláč |
17. 8. 2014 | 4 sběračky | Impregnace kožichu |
20. 8. 2014 | 3 sběračky | Majonéza |
22. 8. 2014 | 4 sběračky | Smažené ryby |
23. 8. 2014 | 8 sběraček | Tuková párty |
25. 8. 2014 | 3 sběračky | Rybí salát |
Dnes 25. 8. 2014 dostal Nutuk k obědu milovaný rybí salát. Ze kterého data je nejstarší tuk v Nutukově salátu?
Ostrov v Tichomoří je potřeba pokrýt mobilním signálem.
Na obrázku je vysílač a oblast pokrytí, na kterou může vysílat signál.
Dva vysílače jsou propojené, pokud se jejich oblasti pokrytí překrývají. Komunikace dvou vzdálených vysílačů může vést přes několik dalších propojených vysílačů.
Je nutné vytvořit bezpečné pokrytí celého ostrova: kdyby jeden vysílač přestal fungovat, ostatní spolu budou moci stále komunikovat.
Který z návrhů rozložení vysílačů splňuje podmínku bezpečného pokrytí?
Na vrchol hory stoupá několik lanovek.
V každé z nich jezdí jedna disco-kabinka, ve které hraje hudba.
Tom se potřebuje dostat ze základní stanice na vrchol hory. Má moc rád hudbu, proto chce jet pouze disco-kabinkami.
Všechny lanovky se pohybují proti směru hodinových ručiček a stejně rychle. V každé stanici je právě teď jedna kabinka, která na obrázku není vidět. Kabinky vyjíždí ze všech stanic současně každou minutu. Na nejkratší lanovce je třeba 6 minut, aby disko-kabinka objela kolem dokola.
Když Tom přijede do stanice a uvidí disco-kabinku, která přijela do stanice na jiné lanovce, může do ní ihned přestoupit.
Kudy se Tom dostane nejrychleji na vrchol, jsou-li po příchodu do základní stanice lanové dráhy ve stavu nakresleném na obrázku?
Štěpán učí své přátele tancovat Street dance. Každá tanečnice začíná vestoje s oběma nohama na zemi a rukama dole. Štěpán dává následující sadu povelů:
1. Zvedněte pravou ruku.
2. Pokud je to možné, zdvihněte ruku, která je dole, a druhou ruku spusťte dolů.
3. Je-li vaše levá ruka zvednuta, zvedněte pravou nohu. Pokud je to nutné, samozřejmě dejte předtím dolů levou nohu.
4. Jestliže jedna z vašich nohou není na zemi, položte ji dolu a druhou nohu zvedněte.
Pouze jedna tanečnice vykonala správně Štěpánovy pokyny. Která to je? (Tanečnice na obrazcích vidíš zezadu).
Robotická včela se může pohybovat, malovat na podlaze, nebo sledovat přímku, kterou dříve namalovala. Umí vykonat následující příkazy:
Čtverec: namaluje čtverec od místa, kde stojí, ve směru hodinových ručiček. | |
Trojúhelník: namaluje trojúhelník z místa, kde stojí, ve směru hodinových ručiček. | |
Jít: jde vpřed až na konec čáry. | |
Otočit: otočí se doprava až na další čáru. Zůstává na místě. |
Příklad: Pokud včela dostane program, složený z příkazů čtverec, jít, otočit, jít, trojúhelník, namaluje takovýto obrazec:
Jaký program namaluje tento obrázek? Včela na začátku stojí otočená směrem nahoru.
Laserový paprsek prochází místností a zrcadla jej odrážejí.
Paprsek vychází z levého horního rohu a má trefit značku v spodním pravém rohu na co nejméně odrazů.
Na interaktivním plánu můžeš na libovolné prázdné políčko kliknutím umístit další zrcadlo a tím dráhu paprsku změnit. Zrcadlo má vždy směr /. Dalším kliknutím budeš zrcadlo přemísťovat.
Můžeš zkoušet opakovaně. Na řešení můžeš přijít pokusem - omylem nebo přemýšlením. Pozor, jakékoliv řešení není nejkratší řešení!
Na most se vejdou dva vagóny nebo vagón a lokomotiva. Most unese nanejvýš 40 tun, při větší zátěži spadne.
Seřaď vagóny za lokomotivu tak, aby vlak projel přes most a most nespadl.
Ve Lhotě probíhají hasičské slavnosti. Program slavností musí dodržovat určitá pravidla, zakreslená do schématu (vpravo dole).
Šipky ve schématu ukazují, které části programu musí předcházet a které následovat. Například šipka Fanfáry –> Projevy říká, že fanfáry musí být zařazeny do programu dříve než projevy.
Přeskládej jednotlivé části programu slavností tak, aby vyhovoval pravidlům.
Ptali jsme se 5 dětí, s kterými spolužáky se přátelí na sociální síti. Zde jsou jejich odpovědi.
Michal se přátelí s Lenkou, Honzou a Pavlem,
Honza se přátelí s Michalem a Aničkou,
Anička se přátelí s Honzou,
Pavel se přátelí s Michalem a Lenkou,
Lenka se přátelí s Michalem a Pavlem.
Pak nakreslily obrázek, na němž čáry ukazují, kdo se s kým přátelí. Zapomněly však ke kruhům napsat jména.
Obrázek navíc nesouhlasí s tím, co děti vypověděly. Na obrázku je totiž nakresleno další přátelství, které není zapsáno v textu nahoře.
Co můžeš říci o dalším přátelství?
Sejf se otevírá kódem.
Zámek se otevře, jestliže v každém řádku i sloupci budou 2 černé obrazce, ani více, ani méně. Čísla po stranách ukazují počet černých obrazců v řádku či sloupci.
Kliknutím se čtverec přebarví, kruh zůstane stejný.
Odemkni sejf.
Na dovolené v Thajsku se Monika dostala k počítači a vyzkoušela si psaní v textovém editoru. Zajímala ji tlačítka pro formátování textu a snažila se poznat, co které znamená.
Označila pozdrav Dobrý den, pak stiskla dvě tlačítka a text se změnil. Na obrázku vidíš tři příklady: vlevo původní text, uprostřed stisknutá tlačítka a vpravo výsledek.
Co znamená které tlačítko? Nastav je na správná místa.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.