Benjamin
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Máme 12 klíčů, ale jen tři z nich se hodí k zámku a mohou jej odemknout. Které to jsou?
Na stole v kuchyni stojí mísa, v níž jsou různé druhy ovoce. V tabulce je znázorněno, jak to v míse vypadalo ráno.
Jana nakoupila několik kusů od jednoho druhu ovoce a mísu doplnila. Tabulky dole ukazují, jak to na míse mohlo vypadat po nákupu.
Jedna z tabulek je ale špatná, ukazuje nemožnou situaci.
Vyber tabulku, která je špatná.
Robotické auto používá jednoduché pravidlo, jak projet bludištěm: zatočí doprava, kdykoli je to možné. Obrázek nahoře ukazuje příklad, jak by robotické auto mělo bludištěm jezdit.
U kterého obrázku autíčko v bludišti nedojede k červenému bodu?
Matěj dokáže změnit jakýkoliv obraz pomocí kouzelného válečku, který funguje tak, že nahradí tvar, na který váleček vjede, za tvar následující podle šipek, jak je ukázáno na obrázku.
Příklad: Když Matěj použije kouzelný váleček na původní obraz nalevo, dostane obraz napravo.
Jak bude vypadat tento obraz po použití kouzelného válečku?
Čtyři bobři stojí v řadě. Víme, že:
Který bobr je který? Přiřaď jim jejich jména.
Přesuň obrázky do správných přihrádek.
Potom stiskni tlačítko Uložit.
Schody jsou natřeny třemi barvami do pravidelného vzoru, který se stále opakuje.
Část schodiště je zakryta závěsem.
Kolik má schodiště schodů?
Myška Anička je u vchodu do bludiště z potrubí a chce si doběhnout pro sýr na konci páté trubky.
Myška se řídí těmito dvěma příkazy:
1. příkaz: Jdi potrubím dolů, dokud nenarazíš na křižovatku, pak pokračuj 2. příkazem.
2. příkaz: Projdi rouru doleva nebo doprava, pak pokračuj 1. příkazem.
Do jaké roury musí Anička vstoupit, aby došla k sýru?
Robot Karel se musí přesunout z dolního šedého do horního šedého pole, aby si dobil baterie. Robot může dělat kroky na sousední dlaždice pouze těmito směry:
Na obrázku vpravo jsou zobrazeny různé trasy, kterými by se robot Karel mohl dostat ke zdroji a dobít si baterie. Jedna z cest však není správná. |
|||||||||
Vyber, která z těchto cest je špatná. |
Kristýna má mapu k pokladu. Ví, že poklad se nachází na pozici (7|7).
Kristýna také ví, že studna se nachází na pozici (7|5) a ohništěna (3|3).
Bohužel ale zapomněla, kde se nachází počáteční bod na mapě a jak se z mapy čte (z levé strany nebo z pravé strany; odshora nebo odzdola).
Pod kterým obrázkem se skrývá poklad? Označ jej kliknutím. Druhým kliknutím se obrázek odznačí.
Speciální agenti Boris a Berta komunikují za pomoci tajných zpráv.
Boris chce Bertě poslat tuto tajnou zprávu:
SEJDISESMARTINEMV6
Píše každý znak zprávy do mřížky o 4 sloupcích. Píše zleva doprava, začíná odshora. Když mu zbydou prázdná místečka, vyplní je znakem X.
Zprávu pak zakóduje tak, že čte znaky po sloupcích zleva a shora dolů. Dostane zakódovanou zprávu:
SIMIVESAN6JEREXDSTMX
Berta pak použije stejný způsob při odpovědi pro Borise. Zakódovaná zpráva, kterou mu pošle, je:
RMUAOÍDMZMU!UBTX
Jak zní odpověď, kterou Berta poslala?
V jižních Čechách jsou rybníky spojené tzv. vodními stokami. V každé takové stoce je umístěno hradlo, kterým ji můžeme přehradit. Na obrázku vpravo vidíme takovou soustavu rybníků. Hradla jsou znázorněna puntíky, některá z nich jsou spuštěna a přehrazují stoku.
Rybniční soustavy mohou mít slabá místa. Pak stačí spustit jen jediné hradlo, aby ryby nemohly volně proplouvat mezi všemi rybníky soustavy. Přehrazené slabé místo se nedá obeplout.
V rybniční soustavě na obrázku vpravo není žádné slabé místo (zkontroluj si).
Na obrázku dole jsou čtyři rybniční soustavy a v nich je několik slabých míst. Označ všechna slabá místa tak, že je kliknutím přehradíš.
(Dalším kliknutím můžeš přehrazenou stoku uvolnit).
Robotická včelka má na hřbetě 4 tlačítka. Pohybují včelkou nebo s ní na místě otáčejí.
Obrázky ukazují, co tlačítka dělají:
Mačkáním tlačítek se šipkami se vytvoří program. Další tlačítko [GO] program spustí a včelka se bude pohybovat po dlaždicích.
Na obrázku se včelka pohybuje podle programu napsaného pod obrázkem: popojde dopředu, na místě se otočí vlevo a znovu popojde dopředu.
Včelka si může program zapamatovat. Každé další stisknutí tlačítka [GO] pak způsobí stejný pohyb.
4 děti si hrály se včelkami, každé naťukalo jiný program. Pak stiskly tlačítko [GO] a včelky popojely. Pak znovu stiskly [GO] a jednomu z nich se stalo, že se včelka vrátila na dlaždici, ze které vyjela.
Který program způsobil, že se včelka vrátila zpět?
Alenka chce během své přestávky (12:00-13:00) splnit tyto úkoly:
1) Koupit knihu v knihkupectví
2) Nakoupit potraviny v supermarketu
3) Poslat poštou nově koupenou knihu
4) Dát si v kavárně kávu
Alenka si vytvořila tabulku, do které zapsala odhadovaný čas pro splnění jednotlivých úkolů v době, kdy je v prodejnách nízká návštěvnost. Dále do tabulky zapsala časy, kdy je v jednotlivých prodejnách nejvíce lidí, a proto obsluha trvá déle. Jelikož je nutné, aby Alenka stihla všechny úkoly, musí jednotlivé prodejny navštívit mimo dobu nejvyšší návštěvnosti.
Místo | Odhadovaný čas (min) | Čas nejvyšší návštěvnosti |
Knihkupectví | 15 | 12:40-13:00 |
Supermarket | 10 | 12:00-12:40 |
Pošta | 15 | 12:00-12:30 |
Kavárna | 20 | 12:30-12:50 |
V jakém pořadí (zleva doprava) navštíví Alenka jednotlivé prodejny, tak aby se vyhnula době nejvyšší návštěvnosti a stihla všechny 4 úkoly? Přetáhni obrázky z bubliny.
Auto, které umí jezdit bez řidiče, je fajn. Například samo pro tebe dojede do školy a odveze tě domů. Někdo ho však musí naprogramovat.
Auto se programuje pomocí těchto příkazů. Na obrázcích je šipkami vysvětleno, jak se auto pohybuje po silnici.
Důležité: U příkazů k otočení zůstává auto na místě, nikam nejede.
Napiš program, aby auto podle něj dojelo z garáže ke škole.
Klikej na tlačítka na liště pod obrázkem a nastav správné příkazy, potom stiskni Uložit.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.