Junior
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Harry Bobber namíchal pro svého přítele Rona Hvízdliho pět kouzelných lektvarů, které mohou změnit jeho podobu. Tyto lektvary mají následující účinky:
Harry dal každý lektvar do samostatné baňky, avšak v jedné baňce měl čistou vodu. Je zde tedy šest baněk s popisky od A do F, přičemž v jedné baňce žádný kouzelný lektvar není. Bohužel Harry na sebe omylem aplikoval kouzlo Zapomeňte, takže teď nikdo neví, ve které baňce je který nápoj.
Proto na třech spolužácích tajně provedl pokusy, aby kouzelné lektvary identifikoval .
Která baňka obsahuje pouze čistou vodu? Zapiš velkým písmenem.
Přesuň obrázky do správných přihrádek.
Potom stiskni tlačítko Uložit.
Máme dva programy, které provádějí výpočty s proměnnými a, b, x, y.
Jaké hodnoty budou mít proměnné x, b poté, co budou oba programy spuštěny a vykonány?
Vysvětlivky: příkaz změň x o 1 znamená přičti k x číslo 1.
Jana, která pracuje jako správkyně školního parku, je zodpovědná za čistotu všech cest, které do daného parku vedou. Park obsahuje 27 stejně dlouhých částí cest mezi křižovatkami a mezi zatáčkami. Každá z nich je 10 metrů dlouhá.
Neposlušná zvířátka občas nanosí na cesty větve a chrastí a tím blokují cestu. Jana tak každé ráno musí projít všechny cesty v parku. Začíná i končí ve škole. Vybírá si tu nejkratší možnou trasu.
Jak dlouhá je její každodenní kontrola parku?
Z prvního grafu můžeme poznat, že každý had je plaz nebo že někteří savci nejsou myši.
Z obdobného grafu můžeme vyčíst vztahy mezi zvířaty na planetě Morgenstern a potřebujeme ověřit, jestli jsou pravdivé:
A: Každý Dasti je Sochoskrt
B: Někteří Sisajadra nejsou Koranere
Jak je to s pravdivostí tvrzení A a B?
Pytle byly složeny do chodby před výtah (obrázek). Chodba je úzká, pytle je nutno odebírat po řadě. Pytle jsou označeny podle váhy v kg.
Všechny pytle mají být odeslány výtahem do skladu. Výtah odjede, pouze pokud je naložen na 80 až 100 kg. Vždy se nakládá nejbližší pytel od výtahu. Pokud takový pytel přetíží výtah, skladník tento pytel odnese na druhý konec chodby a vezme z řady další pytel. Toto může zopakovat, dokud nenajde vhodný pytel, který je na řadě.
Až poté, co se vezme poslední pytel z řady, je možné nakládat pytle z opačného konce chodby.
Nyní jsou pytle připraveny jako na obrázku. Které z následujících tvrzení je pravdivé?
Skenery skenují obrázky tak, že je rozdělí na pixely (malé stejně velké čtverečky) a ty převádějí do zvláštního kódu. Tento kód uvádí počet všech po sobě jdoucích pixelů téže barvy, dále následuje počet všech stejných po sobě jdoucích pixelů jiné barvy a tak dále. Skenování probíhá po řádcích seshora dolů a zleva doprava.
Máme dva skenery pracující na tomto principu, avšak s tím rozdílem, že skener A na konci každého řádku ukončí počítání pixelů a nový řádek počítá znovu od začátku. Skener B na konci řádku své počítání pixelů neukončuje, tzn. přičítá je i k pixelům novém řádku.
Například obrázek vpravo by byl zakódován takto:
Skener A: 3, 1, 1, 1, 2, 4 (3 bílé, 1 černý, 1 černý, 1 bílý, 2 černé, 4 černé) – bere v úvahu konec řádku
Skener B: 3, 2, 1, 6 (3 bílé, 2 černé, 1 bílý, 6 černých) – konec řádku v úvahu nebere
Který z následujících obrázků bude mít stejný kód bez ohledu na to, který skener použijeme?
(klikni na tlačítko vedle obrázku)
Julča má v poledne hodinovou přestávku mezi 12:00 a 13:00. Chce ji využít k pochůzce po městě:
Aby to všechno stihla, musí si pochůzku naplánovat. Ví, jak dlouho jí na každém z míst bude trvat vyřídit svoji záležitost. Ví také, že obchody mají své polední přestávky a v tu dobu je navštívit nemůže.
Místo | Trvání | Doba přestávky |
Knihkupectví |
15 min | 12:40 – 13:00 |
Supermarket |
10 min | 12:00 – 12:40 |
Pošta |
15 min | 12:00 – 12:30 |
Kavárna |
20 min | 12:30 – 12:50 |
Sestav pořadí (zleva doprava), v jakém má Julča své záležitosti vyřídit (přetahuj obrázky).
Ve skladu pracují tři roboti jako tým. Každý přijatý příkaz všichni vykonají naráz a stejně. Tito roboti se pohybují na čtvercové síti a řídí se čtyřmi příkazy (S, V, J, Z). Každý z těchto příkazů určuje pohyb dle světových stran a jeden příkaz znamená posun o jeden čtverec. Po vykonání všech příkazů roboti zdvihnou předmět, který se nachází ve čtverci, na němž právě stojí.
Příklad: Pokud zadáme sérii příkazů S, S, J, J, V, robot A zdvihne kužel, robot B zdvihne prstenec a robot C zdvihne kužel.
Jakou sérii příkazů musíme zadat, aby roboti zdvihli 1 kouli, 1 kužel a 1 prstenec?
Aktivovaná bomba ohrožuje bezpečnost ve městě, je potřeba ji deaktivovat.
Bomba je složena ze 6 odpalovačů a trhaviny kolem nich (obrázek dole). Jednotlivé odpalovače vypadají takto (obrázek vpravo):
Každý z odpalovačů má čtyři různé vlastnosti
Vidíme, že všechny liché odpalovače mají některé z těchto vlastností společné (např. červený drát). Také sudé odpalovače mají některé vlastnosti společné.
Bomba se deaktivuje přestřižením drátů u jednoho z odpalovačů. Musíš přestřihnout dráty u odpalovače, jehož všechny vlastnosti jsou společné buď pro všechny sudé, nebo pro všechny liché odpalovače.
Kliknutím označ dráty u jednoho odpalovače, které je třeba přestřihnout. Druhým kliknutím se dráty odznačí.
Taxík bez lidského řidiče projíždí část města na obrázku. Písmeny jsou označeny křižovatky. Do svého cíle jede automaticky podle těchto pravidel:
Příklad:
Cíl je na obrázku označen žlutým puntíkem. Na křižovatce E taxík pojede rovně, protože úhel mezi cestou rovně (krátká plná šipka) a směrem k cíli (dlouhá šipka) je menší než úhel mezi směrem k cíli a odbočkou vlevo (přerušovaná šipka).
Taxík stojí na místě jako na obrázku. Jakou cestou k cílové destinaci taxík pojede?
Napiš pořadí křižovatek (písmen) tak, jak jimi taxík bude projíždět, dokud se někde nezastaví. Každý průjezd křižovatkou se zapisuje. Piš velká písmena, bez mezer (takto: např. EABCBA).
Robotická včelka má na hřbetě 4 tlačítka. Mačkáním na ně je možné napsat program, podle kterého se včelka bude pohybovat po čtvercovém dláždění. Tlačítka znamenají:
– popolez na další dlaždici
zacouvej – na dlaždici za tebou
– otoč se na místě doleva o 90°
– otoč se na místě doprava o 90°
Na včelce je další tlačítko [GO], které spustí vytvořený program.
Příklad: po stisku tlačítek v pořadí jako na obrázku dole se včelka přemístí podle obrázku:
Včelka si může program zapamatovat, takže každé další stisknutí tlačítka [GO] způsobí stejný pohyb. Program je možné spouštět mnohokrát podle libosti.
Když budeme mačkat tlačítko [GO] opakovaně, všechny dole napsané programy způsobí, že se včelka po určité době nakonec vrátí na dlaždici, odkud vyšla. Všechny programy, až na jeden.
Který z programů nikdy nevrátí včelku na původní místo?
Bitmapový grafický formát GIW používá ke komprimaci následující algoritmus: Každý řádek se komprimuje zvlášť. Každá barva má přiřazen čtyřpísmenný kód. Řada pixelů stejné barvy se kóduje následovně: do závorek se zapíše kód barvy, následovaný čárkou a počtem pixelů stejné barvy za sebou.
Např. (červ,1) (fial,13) znamená 1 pixel červené, po němž následuje 13 pixelů fialové.
Máme 4 stejně velké obrázky vlajek států. Seřaď je podle vzrůstající velikosti komprimovaného souboru ve formátu GIW (od nejmenší do největší).
Anička prozkoumává cyklostezky mezi vesnicemi A až Z (jsou označené popsanými kameny). Všechny cyklostezky jsou jednosměrné – na obrázku je směr označen žlutými šipkami.
Kolika různými trasami může Anička jet z vesnice A do E?
Napiš číslo.
Jan má vozítko podobné Segway, které se však ovládá mačkáním dvou tlačítek na řídítkách, modrého (světlého) vlevo a červeného (tmavšího) vpravo – viz foto. Při stisknutí tlačítka se otáčí kolo na stejné straně vozítka (stisk levého tlačítka znamená otáčení levého kola).
Pokud se stisknou obě tlačítka najednou, točí se obě kola a segway jede dopředu. Pokud se otáčí jen jedno kolo, segway zatáčí.
Příklad: na levém obrázku je časový záznam stisknutí tlačítek na řídítkách. Na pravém obrázku jsou stopy kol vozítka při jízdě na čtvercovém dláždění od místa 1 do místa 2. Segway je natočen směrem k horní stěně místnosti. Časový záznam má tři úseky. Na prvním bylo stisknuto jen levé tlačítko, segway zatočil doprava. Na druhém úseku byla stisknuta obě tlačítka, segway jel rovně (směrem k pravé stěně), na třetím úseku bylo stisknuto jen červené tlačítko, segway zatočil doleva. Na konci je natočen stejně jako na začátku směrem nahoru.
Segway stál na začátku natočen směrem k horní stěně místnosti. Máme k dispozici časový záznam jízdy, při níž segway dojel k jedné stěně místnosti. Ke které stěně segway dojel?
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.