Kadet
Zodpovězeno: 0 z 15 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Ve hře Slovní fotbal je úkolem vytvořit pořadí slov podle jednoduchého pravidla: následující slovo musí začínat posledním písmenem předchozího slova.
Na obrázku je graf pro hraní takové hry. Šipka ukazuje, které slovo může následovat za slovem, odkud šipka vede.
Kódování slov
Honza vymýšlí tajné kódování. Vymyslel si tato pravidla a kroky, kterými zakóduje každé slovo:
písmena | číslice |
B, F, P, V | 1 |
C, G, J, K, Q, S, X, Z | 2 |
D, T | 3 |
L | 4 |
M, N | 5 |
R | 6 |
Tímto postupem Honza zakódoval několik slov:
Slovo | Kód |
HONZA | H520 |
BOB | B100 |
POČÍTAČ | P232 |
STŘEDNÍK | S363 |
Jaký kód bude mít jméno PAVEL?
Děti hrají hru v parku, v němž vedou cesty podle plánku. Na křižovatkách jsou položeny pytlíčky s mincemi, počet mincí je na pytlíčku napsán. Z jedné křižovatky je vidět na druhou a jde přečíst, kolik mincí pytlíček obsahuje. Není ale vidět přes dvě křižovatky, je vidět pouze na ty nejbližší.
Hraje se takto: jeden hráč rozmístí pytlíčky na křižovatky a druhý vychází z místa S. Vybírá si cestičku a prochází parkem až na konec cestičky, přitom sebere dva pytlíčky.
Hanka vždy hraje tak, že od křižovatky, na níž stojí, jde k tomu pytlíčku, v němž je největší počet mincí.
Rozmísti všechny pytlíčky tak, aby Hanka při procházce dohromady NEsebrala největší počet mincí, který je možno sebrat.
Ve městě je šest věží, každá má prapor se svým symbolem. Stejný symbol můžeš vidět v ulicích jako označení místa, kde stojí stráž od té věže.
Ve věžích jsou uvězněny princezny a poslíčci jim nosí od brány tajnou poštu. Ovšem stráž poštu směřující do jejich věže zadrží, pokud jde poslíček přes její stanoviště.
Například můžeme vidět, že na věž s modrým čtvercem se tajná pošta nedostane, protože stanoviště s modrým čtvercem jsou na obou cestách, vedoucích k této věži.
Přeškrtni věže, ke kterým se poslíček s poštou přes stráže nedostane. Klikej na věže.
Každý den po rozbřesku pořádají zvířátka z útulku slavnostní průvod na oslavu toho, že ještě nebyla lidmi vyhubena. Zvířátka, která chtějí jít ten den v průvodu, se seřadí podle nějakého pravidla a pak jedno za druhým vycházejí z modrého stanu. Například včera šla seřazena podle velikosti, první šel slon a průvod uzavíral komár. Dnes jsou seřazena podle jiného pravidla.
Zatím vyšla zvířátka ze stanu v pořadí: antilopa, bělásek, gorila, krtek, ovce.
Které zvířátko vyjde ze stanu jako příští?
Lucka má na stole rozehranou deskovou hru se čtyřmi mincemi. Nakreslila si vedle ní diagram podle těchto pravidel:
Máme rozehranou hru na desce se šesti mincemi. Máme také diagramy vytvořené podle stejných pravidel.
Který z diagramů patří k situaci na desce ?
Máme na obrázku rodokmen mužů z naší rozvětvené rodiny. Šipka ukazuje z "otce" na "syna".
Maminka chce ukládat jejich fotky na úložišti a vytvořila si pro ně složky. Každý muž z její rodiny má svoji složku, pojmenovanou po něm. Složky jsou uspořádány tak, že ve složce otce jsou složky jeho synů. Takže např. když je Viktor podle grafu otec Patrika a Gustava, ve složce Viktor se nachází složka Patrik a složka Gustav.
Máme čtyři náhledy na čtyři složky. Jeden náhled ale neukazuje složku z maminčina úložiště.
Který náhled složky NEodpovídá rodokmenu na obrázku?
Filip se každé ráno rozhoduje, co si vezme na sebe, podle scénáře vpravo.
Rozhodni, která z následujících kombinací oblečení není v žádném případě možná:
Anička s Kubou si hrají venku s modelem letadla. Anička jej hodí dolů z kopce a Kuba stojící pod kopcem jej sebere v husté trávě. Anička letadlo z kopce vidí, a tak k němu Kubu naviguje. Používá k tomu signalizační terč.
Předem si dohodli dorozumívací kód, Anička postupně naklání terč takto:
Pak se ale vyskytl problém. Pokud Anička nedělala mezi znaky pauzu, mohlo dojít k nedorozumění. Některé zprávy by se daly vyložit dvojím způsobem.
Například zprávaby mohla znamenat vlevo, ke kopci,vlevo, nebo také: vlevo, vpravo, vlevo, vlevo.
Anička a Kuba tedy musí změnit dorozumívací kód. Pomoz jim: který z uvedených kódů je vhodný?
Hráči hrají hru, ve které schovávají karty s čísly pod kloboučky.
Je více karet se stejným číslem. Hráči mohou pokládat jednu kartu na druhou pod stejný klobouček. Po odklopení kloboučku je vidět jen svrchní, naposled položená karta.
Když hráči schovají číslo, zapíšou to. Zde např. zapsali:
čer ← 5
čer ← 3
mod ← čer
Po odklopení kloboučků je vidět to co na obrázku.
Hráči zapsali:
mod ← 3
čer ← mod
žlu ← 5
čer ← 6
mod ← žlu
čer ← mod
mod ← 1
Jaká karta je vidět pod kterým kloboučkem?
Klikej na políčka pod kloboučky a měň čísla.
Dole vidíme plán Wi-Fi sítě firmy Umtata. Síť obsahuje 14 přístupových bodů , každý z nich je spojen s jinými body pevným spojením.
Některé z těchto bodů jsou tzv. klíčovými body. Klíčový je takový bod, po jehož odebrání některé další přístupové body ztratí přístup k ostatním v síti.
Klíčovým bodem je například přístupový bod XX - 004. Pokud by se odebral, také přístupový bod XX - 009 ztratí přístup k síti.
Označ VŠECHNY klíčové body sítě. Klikej do obrázku.
Tvá postava jde po cestě, na níž jsou cedule s nápisy. Kliknutím na cedule na plánku se zobrazí pokyny, které máš pečlivě vykonat.
Předměty vedle postavy můžeš přetáhnout kamkoliv na postavu nebo z postavy zase zpátky.
Postava směřuje po cestě k cíli (kolečko), nevrací se, pokud to nevyžaduje nápis na ceduli. Přetáhni na postavu věci, které má mít v cíli cesty.
Honza bydlí v domě H v malé vesničce, která má 9 domů postavených okolo rybníka na návsi. Vchody sousedních domů jsou vzdáleny přesně deset metrů od sebe.
V den Halloweenu si Honza vzal svou masku a navštívil své sousedy.
Honza začal před vchodem do svého domu H, zvolil směr doleva nebo doprava a šel, dokud se nerozhodl navštívit nějaký dům. Poté, co dům opustil, znovu zvolil směr doleva nebo doprava a šel tím směrem, dokud se nerozhodl navštívit jiný dům a tak dále. Pokaždé, když navštívil dům, jeho chytré hodinky zaznamenaly vzdálenost, kterou ušel z předchozího domu.
Nakonec Honza navštívil dům F a zaznamenal čísla 20 10 20 40. Které tři domy musel naštívit během své cesty k domu F?
Den pana Hrdiny
Pan Hrdina pomáhá lidem. Když ho někdo požádá o pomoc, vždy je ochoten mu pomoci. Bohužel, pan Hrdina může současně pracovat jen nad jedním úkolem. Proto si stanovil tabulku svých priorit:
priorita | úkol |
vysoká | práce s dětmi |
střední | práce se stromy |
nízká | ostatní úkoly |
Pokud někdo požádá pana Hrdinu o úkol:
Jednoho dne za panem Hrdinou přišli čtyři zákazníci a požádali o pomoc, jak vidíte na obrázku:
Kdy pan Hrdina dokončí úkol paní Žluté?
Anička a Honzík se v bludišti chtějí setkat. Každý stojí v rohovém políčku.
Oba skáčou současně.
Při skoku z políčka na políčko oba skočí ve směru šipky o tolik políček, kolik je číslo na políčku, na němž právě stojí. Políčka, která přeskočí, je nezajímají.
Setkají se, když jsou na stejném políčku.
Kolikrát nejméně musí skočit, aby se setkali? Napiš číslo.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.