Kadet
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Na dětském hřišti chtějí postavit prolézačky. Ty se skládají z plošin v různých výškách a mezi nimi vedou schody nebo klouzačky. Klouzačky jsou vyznačeny šipkou a nelze jimi prolézt proti směru šipky.
Na sestaveném schématu prolézaček je třeba zkontrolovat, jestli neobsahují tzv. "střechy", tedy plošiny, kam se nedá vylézt, ani "dna", tedy místa, odkud se nedá odlézt pryč.
Zkontroluj, jestli schéma obsahuje nějaké "střechy" nebo "dna". Taková místa kliknutím označ.
Anna si hraje venku a vytváří na zemi schéma. Vzala tyto věci: ořechy, žaludy, kamínky a jahodu a rozmístila je na zem. Pak do schématu přidala větve. Přitom dodržovala pravidlo, že větev může vést pouze mezi dvěma odlišnými věcmi.
Když Anna odešla, její sestra Zdena uviděla jahodu, vzala ji a snědla. Aby nikdo nepoznal, co napáchala, nahradila jahodu jinou věcí. Zároveň odebrala jednu větev, aby bylo stále dodrženo důležité pravidlo.
Kterou věcí nahradila Zoe jahodu a kterou větev následně odebrala? Klikáním na políčko s otazníkem vyber věc. Větev odebereš také kliknutím.
Opice Jack žije v parku a nikdy nesleze na zem. Dokáže přeskočit z jednoho stromu na druhý o jedno i dvě políčka ve vodorovném nebo svislém směru. Pokud skáče šikmo, doskočí o jedno políčko. Prohlédni si, kam Jack dokáže skočit, na obrázku vpravo.
V parku jsou někde stromy daleko od sebe, takže na ně Jack nemůže doskákat. Chceme ale, aby měl co největší prostor pro hraní, tedy aby měl co nejvíc stromů, na které může doskákat.
Označ největší skupinu stromů, po kterých může Jack skákat, aniž by se přitom dotkl země. Kliknutím strom podbarvíš žlutě. Žádné další stromy podbarvené být nesmí.
Pluj lodí a posbírej všechny bedny s pokladem. Použij blok ZVEDNI.
V bednách se nachází poklad. Pomoz námořníkovi sebrat všechny bedny.
Blok OPAKUJ může zkrátit zápis programu. Číslo lze přepsat.
Obavytelé vesnic na jezeře rádi navštěvují své sousedy. Protože nemají lodě, navštěvují se pouze po cestách.
Každý, kdo jde k někomu na návštěvu, zamkne všechny dveře svého domu, takže jím není možné projít. Některé vesnice jsou postaveny tak, že uskutečňování návštěv je snadnější, v jiných je to obtížnější.
Co to znamená snadnější návštěvy? Porovnejte, jak hodně může zamčení jedné nebo dvou budov překážet návštěvám.
Palcem nahoru označte vesnici, která je pro navštěvování nejvhodnější, a palcem dolů vesnici, kde je navštěvování nejobtížnější.
Klikejte na otazníky na obrázcích.
Maminka koupila Bětce dárek a uzamkla jej do skříně.
Poté Bětce předala kuličku a řekla jí: "Jestli chceš dárek, najdi v tomto trezoru klíč od skříně."
Jednotlivé šuplíky trezoru mají otvory různého tvaru. Pokud do otvoru v šuplíku vložíš předmět stejného tvaru, šuplík se otevře. V něm nalezneš předmět, který je na šuplíku nakreslený. Tím můžeš otevřít jiný šuplík trezoru. Budeš tak otevírat další a další šuplíky, až otevřeš šuplík s klíčem.
Pomoz Bětce dostat se k dárku. Kliknutím označ šuplíky, které Bětka musí otevřít, aby se dostala k dárku.
Statistický úřad publikoval několik statistik o domácnostech. Z důvodu ochrany soukromí byly tyto statistiky anonymizovány. Byly z nich smazány údaje o jménu, adrese a věku jednotlivých občanů.
Před měsícem byla zveřejněna jedna z datových tabulek s údaji o obyvatelích naší vesnice:
Věková skupina | Počet obyvatel | Průměrný počet obyvatel v domácnosti |
< 15 let | 13 | 4,2 |
15-25 let | 21 | 3,8 |
26-49 let | 18 | 4,1 |
50-74 let | 7 | 2,6 |
> 75 let | 1 | 2,0 |
Ráno jsi přečetl článek v místních novinách o nejstarším občanu vesnice. Zjistil jsi, že Anna před pár dny dosáhla 77 let.
Co můžeš říci o počtu obyvatel, kteří žijí s Annou ve společné domácnosti?
Kukačky si hnízda nestaví, ale stěhují se do prázdných hnízd.
Jakmile kukačka nalezne prázdná hnízda, vybere si jedno, ve kterém zůstane, podle těchto pravidel:
Začne odspodu stromu a opakuje tyto kroky, dokud nenajde prázdné hnízdo:
Ke stromu s pěti prázdnými hnízdy přiletělo pět kukaček. Každá má na hlavě jiný počet puntíků.
Kukačky se stěhují do hnízd v pořadí zleva doprava (kukačka se čtyřmi puntíky je první).
Která kukačka se nastěhuje do nejvyššího hnízda?
Když Angela dorazila ráno do parku, zjistila, že v něm chybí socha!
Každou noc seká v parku trávu robotická sekačka. V parku se nachází strom, lavička, dlouhý záhon a do včerejška i socha. Na plánku parku je znázorněna trasa sekačky, díky níž lze odhadnout, kde se objekty v parku nacházejí.
Robotická sekačka se pohybuje podle následujících pravidel:
1. Po nastartování si sekačka zvolí náhodný směr a vyjede rovně vpřed.
2. Když sekačka narazí na překážku nebo ohraničení parku, otočí se náhodným směrem a dále pokračuje rovně vpřed.
3. Když je energie baterie sekačky nízká, chování sekačky se změní. Ve chvíli, kdy sekačka narazí na plot parku, pokračuje podél něj až k nabíjecí stanici, kde se zastaví.
Angela zjistila, že socha zmizela v době, kdy sekačka sekala trávu v parku. Má k dispozici záznam, kudy sekačka jezdila.
Kliknutím vyber místo, kde se v parku socha mohla nacházet. Druhým kliknutím výběr zrušíš.
Propluj mezi skalami a dopluj na ostrov. Můžeš však použít nanejvýš 10 bloků.
Blok OPAKUJ může zmenšit počet bloků a zkrátit program. Číslo můžeš přepsat.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.