Junior
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Robot má nastoupit do rakety.
Sestav program, který jej tam dovede a robot přitom udělá co nejmenší počet kroků.
Sestav program pro robota: k bloku po spuštění připojuj další bloky. Pak klikni na tlačítko Spustit.
Můžeš zkoušet vícekrát, použij tlačítko Obnovit.
Ryby plují v řadě, jak je znázorněno.
Občas hlavní chobotnice oznámí dvě čísla. Tato čísla A a B jsou pozicemi dvou ryb, kde A < B. Hned nato
Pozice ryb jsou očíslovány zleva od 1.
Například kdyby hlavní chobotnice řekla pozice 2 a 17, zůstalo by v řadě 16 ryb:
Poté, co ryby odplují pryč, jsou pozice v řadě přečíslovány, počítá se znovu zleva od 1.
Začínáme s původní řadou 20 ryb (nahoře). Hlavní chobotnice postupně oznámí:
Jak bude vypadat řada ryb po těchto třech oznámeních?
Šest bobrů našlo 4 jablka. Chtějí se rozpočítat, kdo je dostane. Říkají říkanku o 35 slabikách, přitom ukazují postupně na bobry ve směru šipky.
Při prvním říkání začali u bobra s kulichem a první jablko dostal bobr v pruhovaných plavkách. Znovu začali říkat u bobra se stříbrným ocasem. Toto počítání opakovali tak dlouho, dokud nerozdali všechna jablka.
Který bobr dostal poslední čtvrté jablko?
Na jezeře je tmavě modrou barvou vyznačena závodní dráha pro rychlostní kanoistiku. Máš za úkol tuto dráhu vyznačit pomocí praporků. Sestav program, který na každé pole závodní dráhy položí praporek. Můžeš k tomu použít nanejvýš 8 bloků.
Blok OPAKUJ může zmenšit počet bloků a zkrátit program. Číslo lze přepsat.
Alan a Bart hrají hru se stavebnicemi. Alan si vybere jednu z věží a všechny ostatní odstraní. Následně se u vybrané věže střídají v odebírání bloků (Bart začíná). Pravidla jsou:
Kterou věž by si měl Alan vybrat, aby vyhrál? (odpověz velkým písmenem)
Klokánek Tom se potřebuje dostat ke své mamince Emě. Aby toho dosáhl, musí skákat po ostrůvkách v bažině. Bažina je znázorněna na obrázku dole.
Tom může provádět pouze dva druhy skoků: krátké a dlouhé. Krátký skok vede na sousední pole s ostrůvkem (obrázek vlevo). Dlouhý skok přeskočí jedno sousední pole na další (obrázek uprostřed).
Dlouhé skoky jsou únavné a nebezpečné, proto Tom nemůže udělat dva dlouhé skoky za sebou (obrázek vpravo).
Tom nemůže skákat šikmo ani dělat hodně dlouhé skoky (přes dvě nebo více polí).
Označ všechny ostrůvky, přes které povede cesta z Tomova ostrůvku k mamince. Ostrůvek označíš kliknutím, dalším kliknutím označení zrušíš.
Inženýr Adam byl pověřen úkolem naprogramovat stroj na třídění kuliček pro zakázku do ciziny.
Toto je seznam všech možných variant kuliček, které se v továrně vyrábějí.
Kuličky pro tuto zakázku musí splňovat 4 pravidla:
Kolik variant kuliček z tabulky je pro tuto zakázku povoleno?
Posbírej všechny bedny s pokladem a vrať se na ostrov. Použij nanejvýš 7 bloků.
Blok Po spuštění se nepočítá.
V městském zastupitelstvu bývají mezi jejími členy často různé osobní vztahy. Může jít o kolegy z práce, příbuzné, členy téže politické strany, obchodní partnery.
Zastupitelstvo města Hradec má 11 členů. Jejich osobní vztahy jsou znázorněny čarami v grafu.
Vysvětlivky:
- body představují jednotlivé členy
- plné čáry představují kolegy nebo příbuzné
- čárkované čáry představují politické nebo obchodní partnery.
Každé zastupitelstvo musí mít tzv. revizní komisi, složenou z části zastupitelů, která kontroluje hospodaření. Její členové nesmí mít navzájem mezi sebou žádné osobní vztahy.
Nanejvýš kolik členů může mít revizní komise v Hradci?
Stroj na výdej jízdenek využívá ke svojí práci počítačové vidění. Sleduje zákazníka před sebou a podle polohy zákazníkovy hlavy určuje počet jízdenek, které mu vydá. Aby si zákazník koupil n jízdenek, musí n-krát kývnout, tedy dát hlavu dolů a zpět. Nakonec pro vydání jízdenek musí zvednout hlavou vzhůru. Stroj neustále sleduje délku kořene nosu a ukládá ji do proměnné nos.
Na následujících obrázcích je vysvětleno fungování stroje.
![]() Pokud se proměnná nos rovná 1, stroj pozná, že zákazník se kouká zpříma. |
![]() Pokud je proměnná nos větší než 1, stroj pozná, že zákazník kýve hlavou dolů. |
![]() Pokud je proměnná nos menší než 1, stroj pozná, že zákazník zvedl hlavu vzhůru. |
Podle těchto informací doplň do programu tři podmínky tak, aby na konci stroj vydal správný počet jízdenek.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.