Senior
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
TransArt je logistická společnost, která se specializuje na přepravu obrazů. Obrazy jsou přivezeny do centrálního skladu a odtud je kurýři převážejí na místo určení. Každý přivezený obraz je položen na vrchol hromady obrazů. Každý kurýr si vždy vezme jeden obraz z vrcholu hromady a převeze jej na místo určení.
Kvůli bezpečnosti TransArt důkladně eviduje všechny přijíždějící a odjíždějící obrazy.
Jednoho večera byla společnost informována, že obraz Slunce a měsíc nedorazil do muzea, kam měl být doručen. Kurýr, který měl za úkol přepravu obrazu, jej musel ukrást!
Který kurýr ukradl obraz Slunce a měsíc?
Máme zemi rozdělenou na 4 různé energetické soustavy (různé napětí a frekvence, různé elektrické zásuvky atd.). Každá oblast s jinou soustavou zahrnuje několik měst.
Na mapě vpravo je město znázorněno políčkem s domem a vlajkou. Různé oblasti jsou znázorněny různými domy a vlajkami.
Vláda země chce energetické systémy sjednotit. V jednu chvíli se ovšem mohou sjednocovat vždy jen dvě oblasti. Doba, po kterou trvá sjednocení dvou oblastí, je tolik měsíců, kolik mají obě oblasti dohromady měst.
Kolik nejméně měsíců je potřeba ke sjednocení energetické soustavy?
Petra s Janou našly tajný deník spolužačky Lucky. Myslely si, že v něm najdou jméno jejího nového kluka, kterého jim tajila. Bohužel, Lucka si deník psala tajným písmem z vodorovných a svislých čar s pomocí tabulky na deskách (na obrázku vpravo).
Dívky byly pouze schopny rozluštit z kódu na fotce jméno jejího bratra PAVEL:
Zjisti z kódu dole, jak se jmenuje Lucčin nový kluk:
Zapiš velkými písmeny.
Robot má posbírat všechna ozubená kolečka. Přitom musí ujít nanejvýš 14 kroků.
Program bude fungovat, i když se na stránku nevejde a jeho část bude zasunutá pod dolní okraj okna. Poraď si. Pro zkrácení programu můžeš použít blok OPAKUJ.
Ve městě je elektřina vytvářena větrnou elektrárnou, která se nachází na kopcích. Elektřina je do domácností přenášena prostřednictvím rozvodné sítě. Přenos elektřiny probíhá po kabelech z domu do domu v libovolném směru.
Některé kabely však nefungují, nepřenáší elektřinu, neboť ve dvou domech (ve kterých se nesvítí) není elektřina.
Stav sítě popisují následující symboly:
– Tento kabel funguje.
– Tento kabel nefunguje.
– Kabel, u něhož kvůli nedostatku informací nemůžeme s jistotou určit, zda funguje nebo ne.
U každého kabelu nastav symbol, který ukáže stav kabelu. Kliknutím na blesk změníš symbol.
Xavier posílá zprávy, v nichž jsou písmena zakódována pomocí binárních číslic 1 a 0. Všiml si přitom, že písmena T a E jsou ve zprávách častěji využívána. Aby ušetřil místo, rozhodl se jim zkrátit kódové slovo. V kódovací tabulce označil písmena T, E, A, K, C a R takto:
Písmeno | T | E | A | K | C | R |
Kódové slovo | 1 | 00 | 0010 | 0110 | 1010 | 1110 |
Xavier poslal Yvonne kódovanou zprávu z písmen v tabulce:
1 0 0 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 1 0 0 0 1 0 1 1 1 0 0 0
Yvonne zjistila, že kódovaná zpráva končí písmenem E.
Jak zní zpráva, kterou Xavier poslal? Napiš velkými písmeny.
Dojeď s lodí až ke skále.
Pozor, loď ovšem může na startu stát náhodně na kterémkoliv z tmavších políček. Když program spustíš, loď přeskočí na jiné tmavší políčko a teprve pak vykoná program.
Vyzkoušej: spusť svůj program vícekrát za sebou a uvidíš, že loď startuje na různých místech.
Tvůj program musí fungovat pro všechna startovní políčka.
Nápověda:
některé bloky v nabídce obsahují rozbalovací seznamy, které lze rozkliknout
blok překážka testuje, je-li na políčku před lodí skála.
Nalož obě věci – bedny s pokladem do lodi.
Pozor, loď ovšem může na startu stát náhodně na kterémkoliv z tmavších políček.
Vyzkoušej – stiskni několikrát Obnovit a uvidíš, že loď startuje na různých místech.
Tvůj program musí fungovat pro všechna startovní políčka.
Nápověda:
blok překážka/věc testuje, jestli je na místě, kde se loď právě nachází, věc (nebo je-li na políčku před lodí překážka).
Pošta má 4 přepážky (očíslované 1, 2, 3, 4). U každé přepážky mohou stát ve frontě maximálně 4 zákazníci, včetně zákazníka, který je právě obsluhován. Každá přepážka může vždy obsluhovat jen jednoho zákazníka. Obsluha zákazníka trvá 2 minuty. Zpočátku je otevřena jen přepážka č. 1.
Při příchodu se zákazník vždy zařadí na konec fronty k přepážce, která není plně obsazená. Vždy zkouší nejdřív přepážku č. 1, poté č. 2 atd.
Pokud jsou všechny otevřené přepážky plně obsazené, otevře se nová přepážka a zákazník jde do fronty k ní. Nicméně otevření nové přepážky trvá vždy 1 minutu, takže na nově otevřené přepážce trvá obsloužení prvního zákazníka 3 minuty. Následující zákazníci jsou již obsluhováni 2 minuty jako vždy.
Ve chvíli, kdy je zákazník obsloužen, odejde a fronta se posune. Nový zákazník se tedy může zařadit na konec této fronty.
Na poštu přijde 12 zákazníků. Každou minutu přijdou vždy dva zákazníci (zpočátku přijdou dva zákazníci a za minutu další dva atd.). Jak dlouho poště potrvá všechny zákazníky obsloužit?
Sledujeme hráče, jak hraje hru s umísťováním žetonů do řady dlaždic.
Hráč jde zleva doprava, z dlaždice na dlaždici . Nese s sebou kšiltovku a chová se odlišně podle toho, zda má kšiltovku v ruce nebo na hlavě.
Tabulka popisuje pravidla hry. Obrázek šipky ukazuje změny „před po”.
Když vstupuje na dlaždici: | ||
Nechá dlaždici beze změny |
Sebere žeton z dlaždice, nasadí si kšiltovku na hlavu |
|
Položí žeton na dlaždici, sundá kšiltovku z hlavy |
Ponechá žeton na dlaždici |
Na začátku má bobr kšiltovku v ruce a řada dlaždic vypadá takto:
Jak bude vypadat řada dlaždic poté, co ji hráč projde a opustí poslední dlaždici?
Robot jezdí automaticky ulicemi města. Čte značky – symboly, které jsou nakresleny na zemi, a podle nich řídí svůj pohyb. V ulicích jsou tři druhy symbolů, každý má jiný význam:
Na příští křižovatce:
– zatoč doleva
– zatoč doprava
– jeď rovně
Bohužel nevíme, co který symbol znamená.
Tyto symboly platí pro oba směry, ze kterých k nim robot přijede. Malý obrázek vpravo ukazuje, kam by jel robot, kdyby symbol trojúhelníku znamenal „zatoč vlevo“. Šipky ukazují cestu robota, kdyby přijel k symbolu z různých směrů.
Dále víme, že:
Robot vyjel ze svého stanoviště a dojel do cíle.
Robot během jízdy nesmí dojet na místo označené.
Přetáhni symboly do prázdných políček podle toho, co který symbol znamená.
Vymysli si způsob, jak to zjistíš, abys ušetřil čas.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.