Kadet
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Medvědí řeka postupně protéká šesti jezery. Vpravo je tabulka s informacemi o těchto jezerech.
Pojmenuj správně všechna jezera. Přesouvej jejich názvy do rámečků na obrázku.
Děti dostaly za úkol sledovat, jak se bude roztékat barva po bludišti. Barva se roztéká zvláštním způsobem: každou vteřinu zaplní všechna sousední prázdná políčka. Nemůže ale protéci zdmi.
Při barvení dvěma barvami jednou obarvené políčko již nemůže druhá barva přebarvit.
Může se stát, že nějaké políčko sousedí s oběma barvami. Pak toto políčko zaplní tmavší modrá barva.
Děti se rozhodly tento experiment vyzkoušet s novým bludištěm.
Jak bude bludiště vypadat, až se všechna prázdná políčka zaplní?
Jindra má speciální metodu, jak zmenšovat obrázky na papíře.
Nejprve původní obrázek rozstříhá na 10 stejně velkých svislých proužků. Liché proužky pak slepí po řadě za sebou do nového obrázku.
Poté nový obrázek rozstříhá na 10 stejně velkých vodorovných proužků. Z lichých proužků pak slepí upravený zmenšený obrázek.
Celý proces je vidět na následujícím obrázku.
Jaký obrázek získá Jindra po zmenšení obrázku pejska touto metodou?
Bobřík sbírá polena, smí ale přitom udělat nanejvýš 6 kroků.
Napiš program, podle něhož bobřík sesbírá co nejvíce polen. Nejdřív si ale rozmysli, kudy bobřík půjde.
Hláška "Zbylo tu více věcí, než je povoleno" znamená, že lze sebrat ještě více polen.
Monika chce jít na divadelní festival.
Chce navštívit co nejvíce představení.
Na plakátu je nakreslený program festivalu.
Kolik nejvíce celých představení stihne Monika navštívit?
Napiš číslo.
Ondra si koupil stavebnici železnice, která má 5 stanic. Vlak se dá naprogramovat: postupně čte kód a podle něho přehazuje výhybky.
Kód se skládá z písmen L (zatoč vlevo) a P (zatoč vpravo) a vlak přehodí výhybku podle pravidel:
Když se koleje spojují, žádný kód není třeba.
Po přečtení celého kódu vlak zastaví v nejbližší stanici.
Ondra dnes poskládal stavebnici jako na obrázku vpravo. Poté napsal kód PL a umístil vlak na Hlavní nádraží do stejného směru jako na obrázku. Po přečtení kódu vlak zastavil na nádraží v Kozojedech. Následně Ondra napsal kód LP, položil vlak do stejné pozice jako předtím. Vlak jel jinudy, ale znovu zastavil v Kozojedech.
V jaké stanici zastaví vlak po vykonání LLPLPPLL při stejném startu z Hlavního nádraží?
Robot - lupič se dokáže zneviditelnit, aby dokázal projít kolem hlídačů. Je viditelný pouze tehdy, když je natočen směrem dolů, jinak není vidět.
Vyzkoušej si zadat robotovi tento program: otoč se vlevo, udělej krok a pak se otoč vpravo. Podívej se, co to udělá dělá.
Robot má za úkol projít k bedně s pokladem, tak aby nenarazil do žádné ze stráží. Na konci cesty se zase musí ukázat.
Napiš program.
Můžeš použít nanejvýš 10 bloků.
Listonoš doručuje poštu pěti obyvatelům ostrova. Když chce někdo z nich poslat zásilku někomu jinému, nechá ji ve vlastní schránce pro listonoše, aby ji doručil. Současně mu pošle SMS o uložení zásilky.
Listonoš postupně obchází poštovní schránky. U každé schránky udělá dvě věci:
Než začne doručovat dnešní poštu, listonoš ví, že schránky obsahují následující zásilky:
Listonoš začíná s prázdnou taškou a nesmí navštívit každou schránku vícekrát než jednou. Proto se musí zamyslet, v jakém pořadí navštíví schránky, aby doručil všechny zásilky.
V jakém pořadí musí listonoš navštívit schránky, aby doručil všechny zásilky? Přesuň schránky do rámečků.
Máme odemknout trezor rozsvícením správné číselné kombinace na ciferníku.
Při každém pohybu můžeme otočit ručičku o 3 nebo 4 číslice po směru, kterým jdou hodiny. Na které číslo ručička ukáže, to se rozsvítí - pokud ale už svítilo, zhasne.
Příklad: toto se stane, když uděláme tři pohyby, každý o čtyři čísla (všimni si, že po 3. pohybu číslo 5 zhaslo):
Ručička stojí v pozici start. K otevření trezoru potřebujeme rozsvítit pouze čísla 7 a 8 (žádné další číslo nesmí svítit).
Jaký je minimální počet pohybů, které musí ručička udělat?
Digitální hodiny zobrazují čas pomocí svítivých LED diod. Každá číslice obsahuje 7 takových diod. Jednotlivé číslice vypadají následovně:
Tyto diody se při svícení opotřebovávají. Dioda, která během týdne svítí nejdéle, bude zapotřebí vyměnit jako první.
Kterou z 28 svítivých diod bude třeba vyměnit jako první? Označ ji kliknutím.
Přetahovaná lanem je sport pro čtyřčlenné týmy. Platí pravidlo, že oba týmy dohromady musí vážit stejně, aby byl zápas spravedlivý.
Týmy Dub a Buk hrají přátelský zápas, oba mají k dispozici 5 hráčů. Na obrázku je napsáno, kolik každý hráč váží.
Vyber z každého týmu čtyři hráče, kteří budou hrát. Klikej na terčíky.
V zásilkovně ukládá balíky do boxů robot. Existují tři různé velikosti balíků - malé, střední a velké, a tři různé velikosti boxů - 1, 2 a 3. Malé balíky se vejdou do všech tří typů boxů. Střední balíky se vejdou do boxů velikosti 2 a 3. Velké balíky se vejdou pouze do boxů velikosti 3.
Robot rozpozná velikost příchozího balíku a vloží jej do prázdného boxu s nejnižším číslem, do které se balíček vejde.
Vpravo vidíš, jak jsou nyní boxy zaplněny. Boxy označené křížkem jsou obsazené.
Během tohoto dne se uskuteční následujících osm akcí.
1. Přijdou dva malé balíčky.
2. Někdo si vyzvedne balíček z boxu číslo 22.
3. Přijde velký balíček.
4. Přijdou další tři malé balíčky.
5. Někdo si vyzvedne balíček z boxu číslo 15.
6. Přijde střední balíček.
7. Někdo si vyzvedne balíček z boxu číslo 18.
8. Přijde ještě jeden malý růžový balíček.
Klikni na box, do kterého robot uloží tento růžový balíček.
Box vybereš kliknutím na něj.
Na obrázku dole si můžeš pomoci označováním boxů. Nezapomeň, že při odeslání odpovědi musí být jen jeden označený!
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.