TréninkSŠ
Zodpovězeno: 0 z 6 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Propluj mezi skalami a dopluj na ostrov.
Pozor, loď může startovat na kterémkoliv místě, označeném hvězdou. Tvůj program na to musí brát zřetel.
Blok s názvem proměnné můžeme použít pro výpočet nové hodnoty proměnné .
Můžeme jej použít i v podmínce pro počet opakování .
Sestav program, který vypíše čísla:
3
9
27
81
Počet bloků je omezen na 5 (blok Po spuštění a bloky s čudlíkem jako v puzzle se nepočítají).
Jistě znáš násobilku čísla 5. Ale vyjmenovat ji pozpátku?
Sestav program, který vypíše násobky pěti pozpátku od 50 do 5.
Smíš použít maximálně 5 bloků (blok Po spuštění a bloky s čudlíkem jako v puzzle se nepočítají).
Pootoč oko po směru hodinových ručiček.
Sestav program, podle něhož se po spuštění bude barevný obrázek chovat stejně jako jeho stín.
Návod: Nejprve klikni na tlačítko Spustit, abys viděl, jak má animace vypadat.
Potom přidej blok Postava na plochu a programuj.
Poznámka: prohlížeč Chrome špatně zobrazuje čísla na konci posuvníku. V tom případě přejděte do jiného prohlížeče (Edge, Firefox).
Kulečníková koule se odrazí od stěny.
Sestav program, podle něhož se po spuštění bude barevný obrázek chovat stejně jako jeho stín.
Nejprve klikni na Spustit, abys viděl, jak má animace vypadat.
Nápověda: lze tahat za posuvník.
Kulečníková koule se bude kutálet po stole směrem k pozorovateli a přitom se dvakrát opticky zvětší.
Sestav program, podle něhož se po spuštění bude barevný obrázek chovat stejně jako jeho stín.
Upozornění: Desetinná čísla se do bloků píšou s tečkou: 0.25
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.