Kadet
Zodpovězeno: 0 z 12 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Honza a Zuzka mají sejf, do kterého oba zadávají stejně dlouhé heslo: jedno Honza a druhé Zuzka.
Sejf z nich vytvoří hlavní heslo a pomocí hlavního hesla se otevře.
Hesla Honzy a Zuzky jsou tvořena dvěma symboly: @ a #.
Hlavní heslo je řada číslic 0 a 1, které jsou vytvářeny z hesel Honzy a Zuzky podle následujících pravidel:
Pro každou pozici
Jaká z nabízených kombinací hesel Honzy a Zuzky vytvořila hlavní heslo 0110?
Na most se vejdou dva vagóny nebo vagón a lokomotiva. Most unese nanejvýš 40 tun, při větší zátěži spadne.
Seřaď vagóny za lokomotivu tak, aby vlak projel přes most a most nespadl.












Před sebou máš 9 očíslovaných hracích kamenů. Když klikneš na barevný puntík, kameny kolem něho se otočí ve směru hodinových ručiček.
Máš 3 kliknutí na to, aby se kameny dostaly do pozice na pravém obrázku.
Můžeš zkoušet, kolikrát chceš. Počet nesprávných pokusů se nepočítá.
V bludišti je kost. Pes chce dojít ke kosti a zvednout ji. Musí se vyhnout dýním.
Sestav pro něj program.
Maximální počet povolených bloků: 13.
Kapitán Boris hledá skrytý poklad na ostrově. Má mapu, která ukazuje, kde je poklad.
Mapa je rozdělena na 16 oblastí, každá je označena písmenem od A do P. Kapitán Boris se může svého papouška zeptat na libovolný počet oblastí. Papoušek mu odpoví, jestli se poklad v některé z těchto oblastí nachází nebo ne.
Např. když se Boris zeptá "Je poklad v A, B, C nebo D?" a papoušek odpoví "ano", pak je poklad buď v oblasti A, nebo v B, nebo v C, nebo v D.
Když se Boris zeptá "Je poklad v E nebo F?" a papoušek řekne "ne", potom poklad jistě není ani v jedné z těchto oblastí E a F.
Kolikrát nejméně by se kapitán Boris musel papouška zeptat, aby si byl jistý, že po těchto otázkách vždy najde oblast s pokladem?
Na dovolené v Thajsku se Monika dostala k počítači a vyzkoušela si psaní v textovém editoru. Zajímala ji tlačítka pro formátování textu a snažila se poznat, co které znamená.
Označila pozdrav Dobrý den, pak stiskla dvě tlačítka a text se změnil. Na obrázku vidíš tři příklady: vlevo původní text, uprostřed stisknutá tlačítka a vpravo výsledek.
Co znamená které tlačítko? Nastav je na správná místa.








Bobr Tom říká: „Za slunečných dnů v každém rybníku plave alespoň jeden bobr.“
Víme, že není pravda to, co Tom říká. Doplň větu správným koncem (klikej na podtrženou část věty):
Minulou neděli bylo slunečno a
Tvým úkolem je naprogramovat auto tak, aby projelo dráhu až do cíle.
Na dráze jsou položené pneumatiky, kterým se auto musí při průjezdu vyhnout.
Smíš použít maximálně 5 bloků.
Pozadí v počítačové hře Superbebras je vytvářeno z obrázkových dlaždic. Počítač neustále přidává novou dlaždici na pravou stranu pozadí (obrázek vlevo) a odstraňuje dlaždici na levé straně. Tím vytváří iluzi pohybu.
Když počítač vybírá novou dlaždici, pracuje podle pravidel, znázorněných na schématu vpravo. Podívá se na dlaždici, kterou naposledy přidával, a zkontroluje šipky, které z ní vycházejí. Pak vybere jednu z dlaždic, na kterou tyto šipky ukazují.
Například po dlaždici počítač vybere buď stejnou dlaždici
, nebo dlaždici
. Žádnou jinou nesmí.
Jeden z následujících obrázků NENÍ správným pozadím hry Superbebras. Který?
Hlavolam Berukone se skládá z bublin spojených v mřížce. K vyřešení hlavolamu je potřeba propojit každou dvojici stejných čísel černou čarou. Z každé bubliny s číslem může vést pouze jedna černá čára. Z bublin bez čísla mohou vést nejvýše dvě černé čáry.
Některé hlavolamy Berukone nelze vyřešit.
Toto Berukone vyřešit jde: Toto Berukone vyřešit nejde:
Jedno z těchto čtyř Berukone nejde vyřešit. Které?
Robot se nachází ve výchozí pozici a snaží se dosáhnout cíle
. Dokáže rozpoznat barevné symboly, na kterých stojí. Když je robot ve výchozí pozici, nevidíme, který symbol se nachází pod ním.
Robot se pohybuje podle barevných symbolů.
- Modrý čtvereček = krok dopředu
- Červené kolečko = otočení doprava a krok dopředu
- Zelený trojúhelník = otočení doleva a krok dopředu
Na malé mapě vpravo se robot pohybuje podle sady symbolů . V prvním kroku se otočí doleva a pohybuje se vpřed, pak se otočí doprava a pohybuje se vpřed a nakonec se pohybuje vpřed. Šipky znázorňují dráhu, kterou robot urazil.
Podle které sady symbolů robot dorazí do cíle na této mapě?
Zlatokopové mají u potoka devět parcel. V každé z nich může stát nanejvýš jeden domek.
Každý rok v létě některé domky zboří a některé nové postaví. V zimě se rozhodnou, jak to udělají. Mají na to tři pravidla:
Jako sousední se počítají parcely se společnou stranou nebo i jen jedním společným vrcholem. Parcela v rohu má tři sousední parcely. Parcela uprostřed má za sousedy všechny ostatní parcely.
Na obrázcích je vidět, že v roce 1 stály na pozemku tři domky a v roce 2 jen dva domky; jeden zůstal zachován, dva byly zbourány a jeden byl nový.
rok 1 rok 2
V současné době vypadají postavené domky takto:
Jak budou domky vypadat za rok? Klikáním do tabulky je rozmísti.
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.