Zpětnovazební
Zodpovězeno: 0 z 10 otázek
Body za tuto otázku
Správná odpověď: +9 bodů
Špatná odpověď: -3 body
Nechci odpovídat: 0 bodů Hotovo - ukončit test Nápověda
Na stole stojí 5 sklenic, jedna je překlopená.
Při jednom kroku se smí otočit vždy přesně 3 sklenice: stojící se překlopí, překlopené se postaví.
Kolik nejméně kroků je potřeba, aby všechny sklenice stály?
Chceš-li, vyzkoušej si: označ 3 sklenice, pak stiskni tlačítko, krok se provede.
Můžeš zkoušet, kolikrát chceš. Odpověz do textového políčka dole.
Vykrajovač je robot, který podle zapsaného kódu skládá nebo vykrajuje z tvarů složitější obrazce.
Používá k tomu tři operace:
* ze tvaru položeného vespod odkrojí vše, co z něho bude vidět po překrytí horním tvarem
+ překryje spodní tvar horním tvarem
− ze spodního tvaru odkrojí vše, co horní tvar překryje
Příklady, jak pracují tyto operace pro dva tvary A, B, jsou v tabulce vpravo.
Vykrajovač může používat v jednom kódu více operací, závorky určují jejich přednost.
Sestav kód, který vytvoří cílový obrazec dole. Klikej na tvary a značky operací.
(Nevejde-li se aplet na obrazovku, můžeš zmenšit zoom prohlížeče.)
Je místnost s 25 dlaždicemi, kterou je třeba projít.
Na červené dlaždice vstoupit nelze.
Šipky ukazují, kterým směrem můžeš jít dál.
Po kliknutí na šipku projdeš všechny volné dlaždice ve směru šipky až k vybarvené dlaždici nebo k okraji.
Projdi bludiště tak, abys prošel všechny dlaždice.
Dva roboti v bludišti se řídí kódem v textovém poli.
Písmena S, V, J, Z znamenají: popojdi o 1 pole ve směru světové strany (podle růžice viz obr. vlevo)
Zapiš kód, podle kterého si roboti vymění místa.
Roboti se nesmí srazit, nesmí nabourat do zdi a nemohou na chvíli zastavit. Ale nemusí přijít do cíle současně.
Vyzkoušej, stiskni tlačítko spustit. Potom stiskni znovu a upravuj robotům kód, můžeš zkoušet vícekrát.
Na dva kamiony nakládáme bedny s nákladem. Každá bedna je různě těžká. Každý kamion uveze nanejvýš 20 tun nákladu.
Umísti bedny na kamiony tak, aby se odvezlo co nejvíc nákladu.
Potom stiskni tlačítko Uložit odpověď.
Kreslicí robot jezdí po dlaždicích a obarví každé pole, na které vstoupí. Dá se ovládat programem:
| Program | Robot provede: |
| 4J | - robot jede o 4 pole na jih od místa, kde stojí |
| 3V1Z | - robot jede o 3 pole na východ a pak o 1 pole na západ |
| 2J3VS | - robot jede o 2 pole na jih, pak o 3 pole na východ a pak o 1 pole na sever |
| 4(3JV4S) | - robot vykoná čtyřikrát příkazy v závorce |
Napiš program, aby robot obarvil šedý ornament.
Do řádku napiš program, po stisknutí tlačítka Uložit odpověď se vykreslí obrázek. Můžeš zkoušet vícekrát.
Na začátku stojí robot v zeleném poli.
Pole, která zezelenají, robot vybarvil správně, červená pole nesprávně.
Maximální délka programu může být 50 znaků. Mohou se psát mezery, ale počítají se do počtu znaků.
Při psaní programu není povoleno vnořování závorek: (())
Mrtvý závod je takový, v němž není jeden, ale více vítězů. Něco takového se přihodilo v Kostelci při anketě o nejepšího sportovce.
Konferenciér Bárta měl připravený projev pro jednoho nejlepšího, a najednou jsou nejlepší dva! Rychle musí svůj projev přepsat pro dva vítěze.
Na obrázku je vlevo původní projev, vpravo tak, jak má nyní vypadat. Změněná slova jsou v něm podbarvena.

K dispozici má běžný nástroj textového editoru Nahradit. V apletu níže se napíše do horního řádku text, který se má odstranit, a do dolního text, který jej nahradí. Po stisknutí tlačítka [Nahradit vše] se všechny výskyty hledaného textu v textovém poli nahradí. Vyzkoušej.
Převeď text v textovém poli dole do požadovaného tvaru.
Rady:
Sejf se otevírá kódem.
Zámek se otevře, jestliže v každém řádku i sloupci bude lichý počet obrazců. Čísla po stranách ukazují počet černých obrazců v řádku či sloupci.
Kliknutím se čtverec přebarví, kruh ne.
Odemkni sejf.
Laserový paprsek prochází místností a zrcadla jej odrážejí.
Paprsek vychází z levého horního rohu a má trefit značku v spodním pravém rohu na co nejméně odrazů.
Na interaktivním plánu můžeš na libovolné prázdné políčko kliknutím umístit další zrcadlo a tím dráhu paprsku změnit. Zrcadlo má vždy směr /. Dalším kliknutím budeš zrcadlo přemísťovat.
Můžeš zkoušet opakovaně. Na řešení můžeš přijít pokusem - omylem nebo přemýšlením. Pozor, jakékoliv řešení není nejkratší řešení!
Informace k testu
- Své odpovědi můžeš během testu změnit, kolikrát budeš chtít.- Pokud chceš ukončit test před vypršením časového limitu, stiskni tlačítko Hotovo - Ukončit testování.
- Po skončení testu se okamžitě dozvíš výsledek.
- Pokud bys během testování potřeboval pokračovat v testu na jiném počítači, budeš potřebovat své heslo soutěžícího.