Bobřík informatiky

Informatická soutěž pro žáky základních a středních škol

Bodování úloh

Úlohy jsou rozděleny do tří skupin: lehké, střední a těžké. V testu se nachází po třetině úloh od každé obtížnosti. Za správnou odpověď lze tak získat různý počet bodů, stejně tak za nesprávnou odpověď je různý počet bodů odebrán. U programovacích a některých interaktivních úloh se za nesprávnou odpověď body nestrhávají. U každé úlohy je zobrazeno, kolik bodů soutěžící získá, pokud odpoví správně, nesprávně nebo neodpoví.

náročnost

správná odpověď

nesprávná odpověď

bez odpovědi

lehká

9

-3

0

střední

12

-4

0

těžká

15

-5

0

Celkový bodový zisk se spočítá jako součet získaných bodů za jednotlivé úlohy.

Soutěžní test národního kola se skládá z 12 otázek. Každý soutěžící začíná se startovním počtem 48 bodů, dosažitelné maximum je 192 bodů. Úspěšným řešitelem je ten, kdo získá 120 bodů.

V postupovém ústředním kole je 15 otázek. Zde je startovním počtem 60 bodů, maximální dosažitelné skóre 240 bodů a hranice pro úspěšného řešitele 150 bodů.

Jiný než nulový počáteční bodový stav je dán snahou vyhnout se demotivujícímu zápornému celkovému součtu bodů u nejslabších soutěžících.